Kenny Bones Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Å finne seg selv omhandler flere ting: - Hva man anser som godt og ondt - Hva man anser som god og dårlig adferd - Hvordan man behandler andre - Hva man ønsker å få ut av livet - Hva man får sine "highs" av - Hva man anser som viktig å ha Selv følger jeg kardemomme-loven. Med andre ord "det Jesus mente (den er til deg IHS)" Ellers er min mening med livet å finne en dame jeg er såpass lik, men samtidig såpass ulik at hennes fordeles veier opp mine ulemper. Og visa versa. Deretter er det å få barn. Og bortsett fra det så skal jeg spille inn minst én plate i løpet av mitt liv og få et hus med studio i kjelleren og et kunst-verksted hvor jeg kan drive med mine malerier og alt som omhandler kunst. Dette er det perfekte livet mitt 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hva vil det si "å finne seg selv" ??? Å finne sitt sanne "jeg" sin identitet. Hva vil det si? Hva vil det si å "finne sitt sanne "jeg" sin identitet"? Å få et riktig selvbilde, en korrekt oppfatning av hva/hvem du er. Hva er et riktig selvbilde? Hva er en korrekt oppfatning av hvem man er? Det som forundrer meg med religiøse er deres fanatiske tro på at de er så mye bedre enn andre fordi de tror på noen gamle påstander? Hvor er fornuften i det liksom? For IHS her så er det å tro totalt blindt på en fiktiv figur det samme som å "finne seg selv". For meg er dette det samme som å juge til seg selv om at påstander som vi ikke vet om innehar noen sannhet ER en sannhet og tro på dette på forskudd. Finner det merkelig at ingen religiøs faktisk evner å se det temmelig innlysende faktum at det i utgangspunktet er meningsløst å tro på dette på forskudd, uten at man har så mye som en indikasjon på at noen av påstandene er noen sannhet i annet enn deres egen fantasi... Men både IHS og andre religiøse er overbevist om at de ER bedre enn andre, her mer meningsfylteliv, er lykkeligere og mer nestekjære FORDI de tror på påstander i en gammel bok.... Kan du forklare hvorfor IHS? Med egne ord, ikke intetsigende bibel salater? Hvorfor tror du at å finne seg selv er ensbetydende med å dra over seg et sett med påstander og tro blindt på dem? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 For IHS her så er det å tro totalt blindt på en fiktiv figur det samme som å "finne seg selv".... Det er litt dypere en det, RWS Den kristne identifiserer seg med Jesus Kristus (ser seg selv i Jesus Kristus) Alle identifiserer seg med noen, livet begynner gjerne med at du identifiserer deg med din mor eller far osv. Men ingen av alle disse identifikasjons prossesene folk gjennomgår får dem til å føle at de virkelig har funnet seg selv. Det er altid noe som mangler. I personen Jesus Kristus har du alt det du leter etter. I Ham og gjennom Ham er du et fullstendig menneske. Noe som igjen gir en vedvarende god selvfølelse. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Den kristne identifiserer seg med Jesus Kristus (ser seg selv i Jesus Kristus) Alle identifiserer seg med noen, livet begynner gjerne med at du identifiserer deg med din mor eller far osv. Men ingen av alle disse identifikasjons prossesene folk gjennomgår får dem til å føle at de virkelig har funnet seg selv. Det er altid noe som mangler. I personen Jesus Kristus har du alt det du leter etter. I Ham og gjennom Ham er du et fullstendig menneske. Noe som igjen gir en vedvarende god selvfølelse. Så du bruker din fantasi for å late som du er en person som du TROR er guds sønn.... Hvorfor ikke bruke batman eller lignende figurer da? De er jo akkurat like søkte som jesus er... Personlig kan jeg ikke akkurat si at jeg har et behov for å innbille meg at jeg er noen andre enn den jeg er, spesielt ikke fiktive personer fra gamle bøker... Kalles personlighets forstyrrelser dette tror jeg.... Og blir man virkelig MER menneske av å innbille seg at man er noen andre? Da ville jeg valgt å være mange andre foran tåpen jesus ihvertfall.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Den kristne identifiserer seg med Jesus Kristus (ser seg selv i Jesus Kristus) Alle identifiserer seg med noen, livet begynner gjerne med at du identifiserer deg med din mor eller far osv. Men ingen av alle disse identifikasjons prossesene folk gjennomgår får dem til å føle at de virkelig har funnet seg selv. Det er altid noe som mangler. I personen Jesus Kristus har du alt det du leter etter. I Ham og gjennom Ham er du et fullstendig menneske. Noe som igjen gir en vedvarende god selvfølelse. Så du bruker din fantasi for å late som du er en person som du TROR er guds sønn.... Hvorfor ikke bruke batman eller lignende figurer da? ... Veldig mange har identifisert seg med batman, superman og en rekke andre virkelige og uvirkelige helter uten at det har gitt dem det de søker (sitt sanne jeg) I identifikasjons prossesen med Jesus Kristus er forestillingsevnen viktig, ja. Det tar tid å koble seg sammen med Jesus Kristus i et og alt. For å muliggjøre sammensmeltingen, igang satte Jesus Kristus et program, Kirken har videreført til dags dato. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Veldig mange har identifisert seg med batman, superman og en rekke andre virkelige og uvirkelige helter uten at det har gitt dem det de søker (sitt sanne jeg) I identifikasjons prossesen med Jesus Kristus er forestillingsevnen viktig, ja. Det tar tid å koble seg sammen med Jesus Kristus i et og alt. For å muliggjøre sammensmeltingen, igang satte Jesus Kristus et program, Kirken har videreført til dags dato. Jeg har forsøkt å koble meg med jesus. Det funket ikke. Tydelivis ikke nok å bare tro. Du må i tillegg lure deg selv til å tro at det hjelper. Eller har du en forklaring på at jeg ikke forble troende? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Veldig mange har identifisert seg med batman, superman og en rekke andre virkelige og uvirkelige helter uten at det har gitt dem det de søker Men hos noen har det det :http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10037054 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Veldig mange har identifisert seg med batman, superman og en rekke andre virkelige og uvirkelige helter uten at det har gitt dem det de søker (sitt sanne jeg) Så hvorfor skal det hjelpe å identifisere seg med Jesus? Ingenting tilsier eller viser at han var noe annet enn et vanlig menneske. Så hvorfor skulle det spille noen rolle? Da kan jeg med andre ord bruke John Lennon som samme forbilde da? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Veldig mange har identifisert seg med batman, superman og en rekke andre virkelige og uvirkelige helter uten at det har gitt dem det de søker (sitt sanne jeg) I identifikasjons prossesen med Jesus Kristus er forestillingsevnen viktig, ja. Det tar tid å koble seg sammen med Jesus Kristus i et og alt. For å muliggjøre sammensmeltingen, igang satte Jesus Kristus et program, Kirken har videreført til dags dato. Jeg har forsøkt å koble meg med jesus. Det funket ikke. Tydelivis ikke nok å bare tro... Egoet i et hvert menneske motsetter seg denne fusjonen. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Veldig mange har identifisert seg med batman, superman og en rekke andre virkelige og uvirkelige helter uten at det har gitt dem det de søker (sitt sanne jeg) I identifikasjons prossesen med Jesus Kristus er forestillingsevnen viktig, ja. Det tar tid å koble seg sammen med Jesus Kristus i et og alt. For å muliggjøre sammensmeltingen, igang satte Jesus Kristus et program, Kirken har videreført til dags dato. Jeg har forsøkt å koble meg med jesus. Det funket ikke. Tydelivis ikke nok å bare tro... Egoet i et hvert menneske motsetter seg denne fusjonen. Prøv igjen. Så egoet er sterkere enn jesus kraft? Selv om jeg trodde, så var det ikke nok? Du har altså et svakt ego Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så egoet er sterkere enn jesus kraft? Selv om jeg trodde, så var det ikke nok? Du har altså et svakt ego Nei, Jesus Kristus er selvsagt sterkere enn Egoet. Men du som verken er Egoet eller Jesus Kristus avgjør hvem du skal tro på. Er det Egoet eller Jesus Kristus som snakker sant ? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg kan ikke identifisere meg med en peroson som bare kritiserte jødene, når jeg omtrent bare kristiserer de kristne, og noen ganger muslimene. Derfor identifiserer jeg meg som oftest med turbonello og ikke Jesus Kristus. Jeg har dessuten mye lettere for å identifisere meg med antikrist, enn krist. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så egoet er sterkere enn jesus kraft? Selv om jeg trodde, så var det ikke nok? Du har altså et svakt ego Nei, Jesus Kristus er selvsagt sterkere enn Egoet. Men du som verken er Egoet eller Jesus Kristus avgjør hvem du skal tro på. Er det Egoet eller Jesus Kristus som snakker sant ? Men poenget mitt er at jeg trodde. Jeg hadde en kristen oppvekst, og trodde fullt og fast på det jeg ble fortalt av mine foreldre. Hvordan kan jesus da la meg slippe unna? Hvorfor overbeviste han meg ikke på samme måte som deg? Kan det være for at du i tillegg til å tro, må lure deg selv ved å stenge ut alt som taler mot gud/jesus? At det ikke er mulig for rasjonelle, selvstendig tenkende mennesker å tro på dette over lengre tid? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så egoet er sterkere enn jesus kraft? Selv om jeg trodde, så var det ikke nok? Du har altså et svakt ego Nei, Jesus Kristus er selvsagt sterkere enn Egoet. Men du som verken er Egoet eller Jesus Kristus avgjør hvem du skal tro på. Er det Egoet eller Jesus Kristus som snakker sant ? Men poenget mitt er at jeg trodde... Ja du trodde Egoet snakket sant, ikke Jesus Kristus. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så egoet er sterkere enn jesus kraft? Selv om jeg trodde, så var det ikke nok? Du har altså et svakt ego Nei, Jesus Kristus er selvsagt sterkere enn Egoet. Men du som verken er Egoet eller Jesus Kristus avgjør hvem du skal tro på. Er det Egoet eller Jesus Kristus som snakker sant ? Men poenget mitt er at jeg trodde... Ja du trodde Egoet snakket sant, ikke Jesus Kristus. Slutt å trekke ut litt av det jeg sier fra sammenhengen takk Jeg sier jo at jeg trodde på jesus og gud. Men så viste alt annet jeg lærte at det ikke stemte likevel. Altså kan ikke rasjonelle, selvstendig tenkende mennesker tro på dette våset over lengre tid. Du må lure deg selv i tillegg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 For å muliggjøre sammensmeltingen, igang satte Jesus Kristus et program, Kirken har videreført til dags dato. Nuvel, nå ble vel den kirken og det "programmet" startet uten at jesus sa et kløyva ord om å starte noe som helst... Så nå er du litt på tynn is her... Og hva VET du om folks lykke om de tror på batman eller supermann? Du er så nedverdigende i dine uttalelser om alle andre grupper som ikke tror på fablen om jesus, som om det å tro på en nitrist figur som knappest var orginator for noe av det han sa gjør deg noe lykkeligere... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg driter ihvertfall i Jesus Kristus fordi han er i beste fall en død araber jeg har lite til felles med. For meg er i stor grad mitt "Hvem er du?" knyttet til en del aspekter ved min person. Hva jeg "gjør" er nå blitt mitt yrket, men var tidligere min hobby. Grunnen til at jeg ikke har noen problemer med å svare "Hva gjør du?" med "Jeg programmerer" er fordi det er blitt en såpass vesentlig del av mitt personlighetsbilde, og tilogmed virkelighetsoppfatning at det er det reelle svaret på spørsmålet. Hvis jeg ser en mekanisme eller et problem så tenker jeg ut en algoritmisk løsning, eller forestiller meg hvordan en slik skulle vært laget. Jeg er for de fleste det jeg driver med. Hverken mer eller mindre. Privat er jeg kanskje en annen person, men for alle andre er det rivende likegyldig. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så hvorfor skal det hjelpe å identifisere seg med Jesus? Ingenting tilsier eller viser at han var noe annet enn et vanlig menneske... Kan vanlige mennesker gå på vannet ? Kan vanlige mennesker stå opp fra de døde ? Kan vanlige mennesker forvandle vann til vin ? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg driter ihvertfall i Jesus Kristus fordi han er i beste fall en død araber jeg har lite til felles med. Haha! Det er jo også en måte å si det på! Jeg har nok også veldig lite til felles med Jesus også... Jeg kunne aldri ha funnet på å sagt noe slikt som at: "Hvis noen skal følge meg, må han hate sin mor og far" - sånne ting ville jeg ikke sagt uansett hvor stor tro jeg hadde på meg selv, og var en leder av noe slag =P Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så hvorfor skal det hjelpe å identifisere seg med Jesus? Ingenting tilsier eller viser at han var noe annet enn et vanlig menneske... Kan vanlige mennesker gå på vannet ? Kan vanlige mennesker stå opp fra de døde ? Kan vanlige mennesker forvandle vann til vin ? Nei. Men hvordan vet du at Jesus gjorde dette annet enn fra annen-håndsfortellinger som ble skrevet av folk med en helt annen virkelighetsoppfatning enn oss? Dette var mennesker som trodde på magi, og som mente at mentale lidelser var djevelen som hadde overtatt kroppen. Bare fordi det står i en bok betyr ikke at det er sant. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå