kotox Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hei! Er en gutt på 27 som endelig har kommet igang så smått med trening. Har lagt på meg en del siste 3 år. Er 1.77 høy og veier ca 90kg. Er ingen ekstremt stor kar, men føler meg ikke vel med kroppen slik den er nå, spessielt magen, der det er værst. Hva kan dere her anbefale meg for å klare miste kg, noen gode råd? Sliter med å holde meg unna søtt og den slags, så det er et stort problem! Vil gjerne ha konkrete råd, helst ikke bare slike "Tren hardt og spis mindre dritt" Jeg VET jeg må det, men er noe med å åfå opp motivasjonen og finne noe som virkelig hjelper! Smiley Håper på noen gode svar Smiley Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Sorry ass, men det finnes stort sett ikke noen snarveier, dietter eller gode tips man kan anbefale som plutselig løser alle problemer. Dessverre så går det hovedsaklig på deg selv og hvor mye du faktisk vil forandre deg. Hvis du er fast bestemt på at du ikke klarer å gi opp søtsaker, så kan du få alskens tips uten å klare å gjennomføre noen av dem. Det beste tipset kom du med selv. Tren hardt og spis mindre dritt. Det er faktisk det eneste det er å gjøre med saken. Spis skikkelig, opparbeid deg et gjennomført, godt og variert kosthold, kutt ut alle raske karbohydrater (ligg unna chips, sjokolade, brus (inkl. lettbrus), juice, osv osv), spis masse kjøtt, grønnsaker, frukt i ny og ne, fisk, kanskje litt nøtter, og må du ty til "karbohydratprodukter" (brød, pasta, ris, poteter), prøv å velge grovt. Grov pasta, brød uten hvetemel, osv. Er du hovedsaklig interessert i at vekta skal gå nedover er det hovedsaklig kostholdet du må gjøre noe med. Trening kommer du ikke langt med om du spiser dritt. Ta deg selv i nakken og gjør noe med problemet ditt. Eller sitt på ræva og spis det du vil. Opp til deg å finne ut hva som er viktigst for deg. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Skriv ned konkrete mål, noen kortsiktige og noen langsiktige. Kan være ting som relaterer til diett, økning i styrke, få tynnere midje, en vekt du ønsker å komme ned til, eller å bli flinkere til å f. eks jogge eller komme lenger på romaskin. Ha en tidsfrist på målene dine, sånn at du må jobbe for å oppnå dem! "Å gå ned i vekt" er ikke et konkret mål. "Gå ned 5 kg på 8 uker" er mye mer spesifikt. Gjør det gjerne offentlig blant et par venner og familie, sånn at du har delt det med andre enn deg selv. Finn alternativer til de usunne tingene du spiser. F. eks prøv nye typer frukt og grønnsaker og finn ut av hva du liker. Bytt hvitt brød/kneip med grovere brød (trenger ikke nødvendigvis hoppe rett på det bruneste brødet, men hver lille forbedring er et skritt fremover!). Drikk mye vann, det holder deg hydrert og hjelper mot småsnacking. Gjør noen små tester sånn at du kan sjekke fremgang innimellom, dette kan være ting som f. eks antall armhevinger i løpet av ett minutt (eller hvilken som helst annen øvelse!), hvor langt du kan ro på 10 minutter osv osv. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 TAkker for tilbakemelding! Til "Klatt3n" vil jeg si at målet er ikke å finne en vidunderkur, mer å finne et opplegg som funker, og som funker spess for meg. Det å prøve spise grovere ting er noe jeg faktisk har begynt med, så noe har jeg da fått til hehe "Juliess" Tusen hjertlig takk for flott svar, du treffer litt av problemet mitt og ang f.eks småsnacking. Du har ikke noen tips til noe treningsplan eller lignende som kan vøre lurt å følge? Evnt hvor man kan finne slikt for en "Nybegynner" Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Det beste tipset jeg kan gi deg er å finne noe GØY å drive med. Begynn på innebandy eller noe, å løpe etter en ball er så mye morsommere enn å løpe etter et kalorimål. Motivasjonen går i bånn når du er lei av å løpe når du går ut døra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå