are@tallak Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har en Zepto 4100 m 4pins F/W utgang integrert. Ekstern HD er Maxtor 200GB disk m F/W og USB 2.0. Problemet er at når jeg prøver å koble DV-cam (Canon XL-1 og XMV2i) til DISKEN m 6pins F/W, finner ikke PC'n/Studio8 kameraet. Hva gjør jeg galt? Er USB 2.0 raskt nok til å brukes på capture? Setter pris på svar :smile: MvhAre Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Dette er et typisk problem for bl.a Maxtor eksterne disker. Løsningen er å koble disken til en USB 2.0 inngang og koble kameraet på IEEE1394 kontakten. USB 2.0 og FW er like raske. Lenke til kommentar
are@tallak Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Takk for svar Video-Arne. Hvor viktig er det å bruke egen scratch disk framfor system disk? Har partisjonert intern disk i c: og d:, men det hjelper vel ikke. Har også hørt at TEORETISK skal USB2.0 og F/W være like raske, men at F/W er raskere i PRAKSIS. Kommentar? Så lenge det er raskt nok er det jo fett nok. MvhA Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Grunnen til at det er lurt å bruke en egen, fysisk, disk til videofilene er at disken skal kunne lese og skrive videofilene uavhengig av om det er nødvendig å hente informasjon fra systemfiler. Du slipper altså da å måtte lese både program og videofiler samtidig med samme lesehode. Dersom du bruker samme disk, kan det fort oppstå "dropped frames" = hakking i filmen. Når det gjelder USB 2 og FW så stemmer det nok at USB 2 i praksis er litt tregere, men allikevel er det nok for redigering i DV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå