Gå til innhold

Asus G74SX yter dårlig, noe jeg kan gjøre? Sende i retur? OPPDATERT15.09

N1ko

Anbefalte innlegg

Hey!

I går fikk broren min en Asus G74SX fra Netonnet med disse specsa:

17,3" Full HD-skjerm

Intel Core i5-2410M

6GB DDR3 RAM

500GB harddisk

Blu-ray-spiller

GeForce GTX 560M 3GB

Når vi testa den forventa vi å kunne spille en del spill på GOD grafikk, men vi sliter stort med å komme over 30FPS.

I Crysis 2 kommer vi aldri over 32FPS, uansett om vi har på low graphics eller ultra graphics. På ultra ligger den ca. på 20 FPS.

I Bad Company 2 (kampanjen) forventa vi at pcen kunne dra det på max, men der får vi 25FPS på max og ca 35FPS på low. Den skal da yte bedre en det?

Er det noe som er galt her?

UPDATE:

LINK

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at det ligger en relativt gammel nVidia driver innstallert. Oppdaterer nå og ser om jeg får noen endringer.

Btw, jeg er kun vant med AMD produkter, og programmer som AMD overdrive osv. Finnes det noe tilsvarende for Intel prosessorer? Og finnes MSI Afterburner for GTX560M?

Lenke til kommentar

Skal ikke bruke programmene til overklokking, men til å måle forskjellige temperaturer osv. :)

EDIT: Gikk litt bedre etter jeg installerte nye nVidia drivere.

BF:BC2 1920x1080 LOW: 60-65FPS.

BF:BC2 1920x1080 MEDIUM: 45-55FPS.

BF:BC2 1920x1080 HIGH: 25-35FPS.

Dette er jo fortsatt MYE lavere enn hva folka HER oppnådde med GTX560M. Skal teste Crysis 2 og poste resultatene her.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Står strømstyringen på "Høy ytelse" ?

Måler du med strøm tilkoblet eller på batteri?

Er det Nvidia's Verde 280.26 driver du bruker på skjermkortet? Hvilken versjon av GTX 560M har du - 1,5 - 2 eller 3 GB VRAM? 2 GB versjonen er tregere enn de andre to, pga. 128 bits minnebuss mot 192 bit på de andre. Jeg har foreløpig sett bare 2 GB versjonen i Asus' maskiner.

Temperaturer måler du med CPUID HWMonitor

For enkel tilgang til overklokking av gpu, laster du ned Nvidia System Tools. Når den er installert, får du overklokkingsmuligheter i den normale Nvidia software'n som følger med driverne.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Cpu ytelse spiller en underordnet rolle i de aller fleste spill. Bærbare maskiner er balansert satt opp for optimal ytelse så en 4 kjerners cpu vil gi deg bedre ytelse i multitasking, rendering og annet cpu intensivt arbeid, mens kun et lite utvalg spill er mer cpu intensive enn normalen, jeg tipper i underkant av 1 % av utgitte titler.

Du har atskillig mer å hente på å leke litt rundt med drivere.

Lenke til kommentar

En venn av meg har samme pcen. Rett og slett får du ikke noe særlig bedre til bærbare pcer. Du kan jo selvfølgelig få alienware etc med 2 skjermkort. Men hvis du skal ha laptop kan du ikke satse på crysis 2 med mindre du kjøper det ALLER nyeste beste skjermkortet på markedet. Jeg skaffet meg laptop for et par år siden til 15000 kr med gtx 260, da gtx 280 var det nyeste innen mobile gaming graphics. Den dro dead space etc på rundt 50 fps. Men gtx 560 er ikke det beste nå får tiden i bærbare. http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=DKDOVV2g&c=us&l=en&s=dhs&cs=19&model_id=alienware-m17x-r3 ser du på denne pcen koster 6990 m 6 ganger så mye som skjermkortet i din pc. Det viser at det er stor forskjell i hva slags skjermkort man kan få til bærbare pcer

EDIT: Men på GOD grafikk burde den dra spillene bedre enn det du sier. Skjekk denne linken her og snakk med komplett om hva som kan være gærent

Og når du sier du har på GOD grafikk, må du huske at instillinger som antialiasing kan redusere fpsen kraftig. En annen ting på asus gaming pcene er at de har forskjellige skjermkort modes. Du har en knapp oppe i hjørne som du kan trykke på som bytter mellom for eksempel: High Performance (Denne må du ha på for gaming), theater mode, quiet office mode etc.

bare skjekk om du har på high performance

Endret av thetech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pcen er nå sendt i retur, og vi prøver å finne ut hvilken å kjøpe istedenfor?

Noen tips?

Broren min mener nå at Asus sine gaminglaptops er stuck med gamle drivere, men MSI sine har de nye. Stemmer dette?? Og er det da verd å kjøpe en MSI istedenfor Asus?

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

MSI er noe helvetes dritt, de blir så varme at du kan steke egg på dem og vifta bråker like jævlig som et DC7 i rusegrava på Gardermoen. De er også av langt dårligere kvalitet enn Asus.

Multicom har gode alternativer i sine Clevo maskiner men de har en tendens til å koste en god del mer enn Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...