N1ko Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Hey! I går fikk broren min en Asus G74SX fra Netonnet med disse specsa: 17,3" Full HD-skjerm Intel Core i5-2410M 6GB DDR3 RAM 500GB harddisk Blu-ray-spiller GeForce GTX 560M 3GB Når vi testa den forventa vi å kunne spille en del spill på GOD grafikk, men vi sliter stort med å komme over 30FPS. I Crysis 2 kommer vi aldri over 32FPS, uansett om vi har på low graphics eller ultra graphics. På ultra ligger den ca. på 20 FPS. I Bad Company 2 (kampanjen) forventa vi at pcen kunne dra det på max, men der får vi 25FPS på max og ca 35FPS på low. Den skal da yte bedre en det? Er det noe som er galt her? UPDATE: LINK Endret 14. september 2011 av N1ko Lenke til kommentar
Cydin Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hmm, høres merkelig ut. Den pcen burde kunne kjøre det meste uten problemer. Har du sjekket temperaturen? Det finnes programmer som lar deg sjekke temperaturen til kort osv. Sjekk det og skriv her når du har resultater. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Har ingen programmer for å sjekke temp, men tviler på at det er problemet, da selve pcen ikke er noe spessielt varm. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 En fra skolen min opplevde akkurat det samme som broren din. Vet ikke hva han gjorde for å fikse det, men skal høre med ham. Mvh Faller Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Fant ut at det ligger en relativt gammel nVidia driver innstallert. Oppdaterer nå og ser om jeg får noen endringer. Btw, jeg er kun vant med AMD produkter, og programmer som AMD overdrive osv. Finnes det noe tilsvarende for Intel prosessorer? Og finnes MSI Afterburner for GTX560M? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Om du tenker overklokking er det ikke anbefalt å gjøre på laptoper. De går alt for fort varm, og du mister garanti og reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Skal ikke bruke programmene til overklokking, men til å måle forskjellige temperaturer osv. EDIT: Gikk litt bedre etter jeg installerte nye nVidia drivere. BF:BC2 1920x1080 LOW: 60-65FPS. BF:BC2 1920x1080 MEDIUM: 45-55FPS. BF:BC2 1920x1080 HIGH: 25-35FPS. Dette er jo fortsatt MYE lavere enn hva folka HER oppnådde med GTX560M. Skal teste Crysis 2 og poste resultatene her. Endret 3. september 2011 av N1ko Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Mobile skjermkort yter ikke det samme som stasjonære skjermkort. Sjekk Tom's hardware for å se hvordan det yter i forhold til andre: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-performance-radeon-geforce,2997-7.html Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Mobile skjermkort yter ikke det samme som stasjonære skjermkort. Sjekk Tom's hardware for å se hvordan det yter i forhold til andre: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-performance-radeon-geforce,2997-7.html Vet, men jeg har sett på denne, som jeg postet i editen litt over, og der har de fått meget gode resultater på GTX560M. Langt høyere FPS en jeg får. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Står strømstyringen på "Høy ytelse" ? Måler du med strøm tilkoblet eller på batteri? Er det Nvidia's Verde 280.26 driver du bruker på skjermkortet? Hvilken versjon av GTX 560M har du - 1,5 - 2 eller 3 GB VRAM? 2 GB versjonen er tregere enn de andre to, pga. 128 bits minnebuss mot 192 bit på de andre. Jeg har foreløpig sett bare 2 GB versjonen i Asus' maskiner. Temperaturer måler du med CPUID HWMonitor For enkel tilgang til overklokking av gpu, laster du ned Nvidia System Tools. Når den er installert, får du overklokkingsmuligheter i den normale Nvidia software'n som følger med driverne. Endret 4. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 kanskje den bare står på balansert Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Bruker angreretten og sender i retur. Kjøper samme pcen med i7 quad core istedenfor. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Merkelig at pc-en skal yte så dårlig. Har dere uinstallert eller reinstallert noen medfølgte programvarer eller OS-et? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Nei, men det er jo en to-kjerne prosessor. Satser på at quadcore versjonen yter bedre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Cpu ytelse spiller en underordnet rolle i de aller fleste spill. Bærbare maskiner er balansert satt opp for optimal ytelse så en 4 kjerners cpu vil gi deg bedre ytelse i multitasking, rendering og annet cpu intensivt arbeid, mens kun et lite utvalg spill er mer cpu intensive enn normalen, jeg tipper i underkant av 1 % av utgitte titler. Du har atskillig mer å hente på å leke litt rundt med drivere. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Personlig ville jeg aldri kjøpt en bærbar-PC for å ha den som spillemaskin. Det måtte i så fall kun være til FM og andre spill som ikke er gpu-krevende. Lenke til kommentar
thetech Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) En venn av meg har samme pcen. Rett og slett får du ikke noe særlig bedre til bærbare pcer. Du kan jo selvfølgelig få alienware etc med 2 skjermkort. Men hvis du skal ha laptop kan du ikke satse på crysis 2 med mindre du kjøper det ALLER nyeste beste skjermkortet på markedet. Jeg skaffet meg laptop for et par år siden til 15000 kr med gtx 260, da gtx 280 var det nyeste innen mobile gaming graphics. Den dro dead space etc på rundt 50 fps. Men gtx 560 er ikke det beste nå får tiden i bærbare. http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=DKDOVV2g&c=us&l=en&s=dhs&cs=19&model_id=alienware-m17x-r3 ser du på denne pcen koster 6990 m 6 ganger så mye som skjermkortet i din pc. Det viser at det er stor forskjell i hva slags skjermkort man kan få til bærbare pcer EDIT: Men på GOD grafikk burde den dra spillene bedre enn det du sier. Skjekk denne linken her og snakk med komplett om hva som kan være gærent Og når du sier du har på GOD grafikk, må du huske at instillinger som antialiasing kan redusere fpsen kraftig. En annen ting på asus gaming pcene er at de har forskjellige skjermkort modes. Du har en knapp oppe i hjørne som du kan trykke på som bytter mellom for eksempel: High Performance (Denne må du ha på for gaming), theater mode, quiet office mode etc. bare skjekk om du har på high performance Endret 6. september 2011 av thetech Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Som nevnt av Vidarkri så blir det lite ekstra ytelse med en cpu oppgradering. (Med unntak om du kjører cpu krevende programvare,mens du spiller). Er nok et eller annet med driverene som gjør at du ikke får den ytelsen du skal ha. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Pcen er nå sendt i retur, og vi prøver å finne ut hvilken å kjøpe istedenfor? Noen tips? Broren min mener nå at Asus sine gaminglaptops er stuck med gamle drivere, men MSI sine har de nye. Stemmer dette?? Og er det da verd å kjøpe en MSI istedenfor Asus? Endret 14. september 2011 av N1ko Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 MSI er noe helvetes dritt, de blir så varme at du kan steke egg på dem og vifta bråker like jævlig som et DC7 i rusegrava på Gardermoen. De er også av langt dårligere kvalitet enn Asus. Multicom har gode alternativer i sine Clevo maskiner men de har en tendens til å koste en god del mer enn Asus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå