archongamer Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Blir jo bare tullete å lage en stor sak av at noen spillere er ute på byen en tur 4 dager før en kamp, og så skal det liksom være en av grunnene til at vi tapte i Parken. Det er observert noen spillere ute, hvor noen drakk en pils eller to, mens andre ikke drakk. Big deal.. Synes spillerne må kunne ta seg en tur ut etter match om det er flere dager til neste kamp, og regner med de er proffesjonelle nok til å ikke drikke seg under bordet bare de får noen timer fri. 1 Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Helt uenig, Archongamer. De spiller for landet sitt, de spiller for en hel nasjons ære, også drar de på en fuktig bytur noen få dager før Norges viktigste landskamp på år og dag. Og for veldig mange av de tviler jeg sterkt på at det var snakk om kun en øl eller to. Uprofesjonelt og flaut. Ikke faen hadde de fortjent en fest heller etter den begredelige forestillingen mot Island. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Disse "få" 4 dagene vil jo si at de har mer enn nok til til å restituere om så de skulle vært søple drita. Jeg skulle vært enig om det var snakk om kvelden før kampen, men 4 dager og folket skal forvente at de er i seng til 22 , og i hvertfall ikke gjør noe artig og annerledes etter en kamp de ikke gjorde sin beste figur i, for det fortjener de ikke.. Høres for meg rett og slett tåpelig ut å bruke som argument at siden de spilte dårlig så fortjener de ikke å ha tid for seg selv og ta en tur ut av hotellet. Kan jo ikke være seriøst ment? Endret 8. september 2011 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 De spilte mot Island på fredag, de var ute til 4 lørdag morgen. Det vil si at de ikke fikk nok restitusjon på lørdag. De sover sikkert lenger enn hva som er bra og "ødelegger" rytmen mer enn nødvendig. De må da bruke lørdag til søndag for å komme tilbake. Mange mennesker vil ha problemer med å legge seg tidlig når de har sovet lenge på lørdag, og derfor kan man også si at de ikke har fått nok søvn til Søndag heller. Derfor vil jeg påstå at de ikke fikk tilbake riktig dose før Søndag til mandag, kun 1 dag før landskampen. Så lenge de presterer med flagget på brystet og skal gjøre oss stolt må vi forvente at de gjør jobben ordentlig. Når de i tillegg går ut i Parken med en innstats så rævva, må folk stille seg kritiske til hva i HELVETE de gjorde ute til langt på natt bare dager før vår viktigste kamp. 1 Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Nå er det vel heller ikke sånn at de kun tok seg en tur ut av hotellet og tilbringte litt tid for seg selv. Edit: Hadde prestasjonene vært i nærheten av det som var forventet hadde man kanskje kunne sett litt forbi dette. Men så lenge det var så begredelig som det var, så er det absolutt på sin plass å stille spørsmål vdr. de fysiske og mentale forberedelsene spillerne har hatt. Endret 8. september 2011 av Shlaps 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Du lager en historie her og presenterer det som en sannhet Emils1. Hva vet du om de sov lenge på lørdag, slet med å sove på kvelden lørdag osv? Da kan jo jeg lage en sannhet og si at landslaget har regler på at alle spillere må møte til frokost til en gitt tid uansett hva de gjorde kvelden i forveien, slik at de får sove kvelden etterpå, kommer seg på trening osv.. Denne byturen har nok ingenting eller minimalt med prestasjonen i Parken, men veldig typisk norsk å skulle finne noe/noen å skylde på så jeg er ikke overrasket over at denne uviktige saken blir til en storm i et vannglass 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Nå er det vel heller ikke sånn at de kun tok seg en tur ut av hotellet og tilbringte litt tid for seg selv. Edit: Hadde prestasjonene vært i nærheten av det som var forventet hadde man kanskje kunne sett litt forbi dette. Men så lenge det var så begredelig som det var, så er det absolutt på sin plass å stille spørsmål vdr. de fysiske og mentale forberedelsene spillerne har hatt. Foreløpig er det jeg har sett av vitneobservasjoner gått i at endel spillere ble observert ute, hvor noen ikke drakk mens andre tok en halvliter pils. Det ser jeg ikke hvordan skal gå utover prestasjonene til noen, og meg bekjent er ingen spillere sett drita fulle. Selvsagt skal man stille spørsmål om prestasjonen, men det ville jo vært mer nærliggende å da fokusere på taktikk, spillere brukt og hvorfor vi ikke har mentaliteten til å vinne de avgjørende kampene hver gang, enn at spillere tar noen timer fri etter kamp med flere dager til neste. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg har lest om spillere som var ute til firetida og stakk på fest etter det, men det blir spekulasjoner. Så lenge man ikke vet noe sikkert må man uansett reise spørsmålet. Vel, laget underpresterte mot Danmark. Taktisk sett kunne det selvsagt vært bedre, men gode spillere spilte også langt under det de pleier. I tillegg kunne det virke som om hodene deres var på helt andre steder. Vi får bare være enige om å være uenige. Jeg synes det er forferdelig uprofesjonelt å stikke på byen noen dager før en så viktig landskamp, du mener det er greit. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Helt greit det Shlaps, Jeg er vel der at jeg mener at dagen før kamp skal de ikke gjøre slike ting, mens ellers får de avgjøre selv hva som er rett og galt å gjøre med fritiden sin. De er profesjonelle så de vet hva som forventes av de dagen etter, og hvordan de selv presterer på sitt beste, og da skal ikke jeg være dommer over hva de foretar seg. Forventer jo også at de forholder seg til regelverket satt av landslaget, og om disse ikke følges at det får konsekvenser for de det gjelder. Endret 8. september 2011 av archongamer Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Skjønner ikke hvordan de klarer å holde det gående til kl 4 på kampdag. Jeg blir trøtt i 11-tida på fredagskvelden etter arbeidsdag. Credz til gutta! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Nå må dere gi dere. Er da ingen her som syter om dere drikker på en fredag og skal på jobb igjen mandag. Det er voksne mennesker vi snakker om. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Når jeg går på jobb på mandag representerer jeg ikke hele landet. Og om jeg har en dårlig dag på jobben er det ingen som bryr seg. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Nå må dere gi dere. Er da ingen her som syter om dere drikker på en fredag og skal på jobb igjen mandag. Det er voksne mennesker vi snakker om. Forskjellen er at en toppidrettsutøver blir satt ut i lang tid når han drikker. Det er ingen tvil om at det ikke er ideell oppladning til en viktig fotballkamp å være på fylla tre dager før. Når det gjelder dette med "tok et par pils", så er det bred uenighet om dette. Fra NFF's side har det blitt bagatellisert, fra P4 har det blitt rapportert at spillerne var ute til skjenketidens slutt, og deretter ønsket å fortsette festen privat, altså "nachspiel". Så tafatte og energiløse som de fremsto i kampen mot Danmark er det lett å se for seg at det ikke var toppnivå over det de presterte. Videre sa Drillo til pressen ETTER kampen: "At vi hadde færre dager til restitusjon, vi hadde kamp mot Island, og det hadde ikke Danmark, skal vi ikke undervurdere." Denne kommentaren får jo en helt annen vekt når man da ser at spillerne har vært på fylla til de sene nattetimer!!!! Da for man for faen ikke restituert en dritt! 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Så tafatte og energiløse som de fremsto i kampen mot Danmark er det lett å se for seg at det ikke var toppnivå over det de presterte. Men de var jo like tafatte mot Island, da var det etter sigende ingen som hadde vært på fylla. Jeg synes det må være lov å ta seg noen pils selv som fotballspiller, sålenge det ikke er kvelden før kampen såklart. Regner heller ikke med at det var noe rølpefyll ala 16åringer det var snakk om. Men dette blir bare tull, siden det er mer fundamentale feil med det norske laget enn om de drakk for mye øl en kveld eller ikke. Så dårlig som mange norske landslagspillere er blir man ikke over natten, men heller systematisk ødeleggelse av talenter gjennom hele oppveksten (alt for stort fokus på lagspill og ikke plass til individualister osv) Endret 8. september 2011 av apollox Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Regner heller ikke med at det var noe rølpefyll ala 16åringer det var snakk om. http://www.p4.no/story.aspx?id=427335 P4 har snakket med flere kilder som så noen av lagets mest profilerte feste til tidlig morgen. Ute til fire ...ifølge P4s kilder vendte noen av spillerne ikke nesen hjem fra byen før rundt klokken fire. Da skal de i tillegg ha ytret ønske om å fortsette festen privat. De var ute til klokka fire og søkte etter Nachspiel etterpå!!!!! Om de dro på nachspiel eller ikke vites ikke, men det er jo overhengende sannsynlig. Såvidt jeg vet er det KUN ÉN spiller som har sagt til media at han ikke var ute på byen: Ruben Yttergård Jensen. Gi fyren startplass, han fortjener det mer enn de som er ute og drekker hele natta!! Endret 8. september 2011 av Ideal Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 - Drillo var jo også bekymret for at det ble kort restitusjonstid mellom kampene. Da er det som kommer fram nå ekstra uheldig http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10098344 Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Tja, noen av de beste fotballspillerene gjennom tidene har vært ganske harde på flaska, så kanskje de norske skulle drukket litt mer og oftere så kanskje de hadde tålt litt.... Uansett om de har tatt seg en pils, drukket seg fulle eller vært ute til kl 4 så forventer jeg mer av personer som tjener ufattelig summer med penger på idrett. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Tror dette er et ganske dårlig forsøk fra media på å legge skylden på utenomsportslige ting. Det Norske landslaget er rett og slett ikke bra nok pr. dags dato til å forvente et EM eller VM sluttspill. Øl eller ikke. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Ser ikke problemet at noen av gutta feiret seieren mot Island med noen pils på byen. Det har vel aldri vært snakk om noe fyllebråk eller noe! Vi tapte fordi vi var for dårlig, ikke fordi noen gikk ut å tok en pils. Endret 9. september 2011 av MartinF Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Ser ikke problemet at noen av gutta feiret seieren mot Island med noen pils på byen. Det har vel aldri vært snakk om noe fyllebråk eller noe! Vi tapte fordi vi var for dårlig, ikke fordi noen gikk ut å tok en pils. Det blir som Tom Nordlie sa: Petter Northug går ikke ut å drikker til kl 4 om natta etter semifinalen. Men dessverre, Petter Northug er verdens beste fordi han har disiplin og respekt for det han driver med, de norske gir blanka faen om det er "finale" så lenge de får rævva full av penger. Uansett så ryktes det i at det skal ha vært opptill 10 spillere fordelt på 3 utesteder. Noen skal til og med ha vært ganske påvirket av alkhol. Endret 9. september 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå