Gå til innhold

Hvordan best mulig sette opp sin egen trådløst på hybeln?

norgi

Anbefalte innlegg

Jeg bo på et lite hybelhus og får nett igjennom et felles trådløst nettverk som vi alle på huse må dele på. Det er overraskende rask, men jeg drive med med fjernstyring, fil-synkronisering og andre ting og tang imellom stasjonær, bærbar og mobil. Så jeg har for sikkerhets skyld og for pålitelighet for at alle disse tingene funke når jeg treng dem, tenkt å sette opp eget trådløst, for mine enheter.

billigste alternative hadde vel vært å kjøpe en til trådløstkort for stasjonær, slik at den fange in internettilgang via trådløse fra gangen og sende den videre til mitt eget nettverk. Men det er slik at stasjonær min har i hele forrige uke hatt problemer med å koble seg opp mot nettverke.

Det andre hadde jo vært og kjøpe en router som kunne takle dette. Må poengtere at jeg ikke vil utvide hybelhusets trådløse, men at jeg vil har min egen, jeg veit ikke om det er mange router som takle å hendte inn internettilgang fra trådløse og sende det videre i en egen trådløs nettverk.

Det er de alternativene jeg har tenkt på, men finnes det kanskje en bedre løsning? Vis et av de to fungere, hvordan router eller trådløstkort vil dere anbefale? Jeg har forresten ingen tilgang til ruteren som nettverke kjøre på.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen forslag? Noen trådløsekort å anbefale da?

Skal jeg går pci eller usb? Usb kan jeg montere frem på, så jeg får litt bedre signal, men veit ikke om det gjør så mye.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...