rorapora Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg har akkurat begynt på musikklinja, og før jeg søkte sa rådgiveren på den gamle skolen min at det var fullt mulig å få realfagskompetanse med musikklinja hvis jeg byttet ut to av de valgfrie programfagene. Nå viser det seg at det er kun mulig å velge bort ett av fagene, og jeg har veldig lyst til å bli veterinær eller gå videre med realfag. Er det mulig å ta f.eks kjemi eller fysikk som privatist etterpå, og få spesiell studiekompetanse? Eller er det noen andre måter? Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Du kan ta kjemi eller fysikk som privatist samtidig som du går på skole, hvis du vil. Da får du også faget på førstegangsvitnemålet ditt. Lenke til kommentar
martheee Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 For å bli veterinær må du ha matemarikk R1 og kjemi 1+2. Hvis du kan velge om du vil ha 1T- eller 1P-matte i år bør du da velge 1T. Det blir veldig vanskelig å ta R1 hvis du ikke har hatt 1T. Som sagt kan du helt fint ta disse fagene som privatist samtidig som du ta de andre fagne du må ha på musikklinja. Hvis du syns det blir vanskelig å lære deg det helt alene, kan du f.eks. ta nettstudier (http://www.sonans.no/ng/Fag+og+priser) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå