Gå til innhold

Bygge min første PC!

Anbefalte innlegg

Da er jeg klar for å bestille PC fra Komplett, noe jeg aldri har gjort før! Men før jeg gjør det, tenkte jeg at jeg skulle dele handlelisten her, og forsikre meg om at jeg ikke kjøper noen komponenter som ikke kan samarbeide med hverandre, enten pga feil merke, eller om det er for bra/dårlig.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=971954&su=4D08B21A-1A39-4D77-AE08-3AE258B537A7

Jeg vet det ikke er tidenes PC, men jeg kan ikke bruke noe særlig mer penger på det enn det som er gjort her.

Noen med innvendinger før kjøp?

Endret av TerjeP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er faktisk 24" LED, og den jeg valgte er 24" LCD. Men ser at LEDen ikke har HDMI. Det er vel et minus?

Det er sansyneligvis feil info, men jeg skal ikke si noe sikkert. Uansett er 1600kr for den skjermen dyrt, komplett endrer prisen på den skjermen hver uke, f.eks jeg kjøpte den nylig på tilbud til 1400kr, da hadde den kosta 1500kr, brått var det nytt tilbud på 1300kr også kosta den 1600kr, så kosta den 1500kr og nå 1600kr igjen. Så vær litt på vakt!

LCD er bare en felles benevnelse, og LED er et panel.

Lenke til kommentar

Okei, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Takker for tips, da går jeg for en 24" LED istedenfor (de hadde samme inne på komplett også). Det betyr at jeg har 200 kr til overs. Får se om jeg oppgraderer RAMen, eller evt. tar et bedre tastatur.

Edit: Fant ut at Komplett trolig ikke får inn PSUen og grafikkortet før om to uker. Jeg er en utålmodig sjel, og klarer ikke vente så lenge. Noen tips til tilsvarende PSU (900,-) og grafikkort (1000,-) jeg kan kjøpe istedenfor?

Endret av TerjeP
Lenke til kommentar

Takk for harddisk-tipset!

Jeg er ikke så opptatt av god grafikk når jeg spiller (ytelse er viktigere), så jeg valgte å slå to fluer i én smekk, og se bluray på PCen istedenfor.

Skjønte ikke det du sier her... Et bedre grafikkort gir bedre ytelse, ikke bedre grafikk. "Alle" (moderne) grafikkort kan gi like bra grafikk, det er ytelsen som varierer.

Lenke til kommentar

Takk for harddisk-tipset!

Jeg er ikke så opptatt av god grafikk når jeg spiller (ytelse er viktigere), så jeg valgte å slå to fluer i én smekk, og se bluray på PCen istedenfor.

Skjønte ikke det du sier her... Et bedre grafikkort gir bedre ytelse, ikke bedre grafikk. "Alle" (moderne) grafikkort kan gi like bra grafikk, det er ytelsen som varierer.

Ja, formulerte meg kanskje litt feil. Det jeg mente, er at grafikkegenskapene er ikke så viktig for meg, siden jeg gjør mye annet enn å bare spille spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...