Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tok skjermkortet kvelden?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis installerte WoW på min gamle stasjonære igår kveld for å mimre litt. Det endte med at jeg skrudde opp grafikken på maks, for å se hvordan det ble. Og ca 10-15min ut i spillet, så ble hele frøs hele skjermbildet seg og det kom svarte streker over hele skjermen. Og nå får jeg bare "ikke videosignal" når jeg skrur på pcen. Har skjermkortet tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor finner man den knappen på hovedkortet? Og er det knapp eller pins? Og skal man gjøre det under oppstart, eller strømløst?

edit: Etter å ha søkt litt på google etter MEMok knappen, så har jeg funnet ut at jeg: 1. Er blind, 2. Det finnes ikke Memok knapp på mitt Asus A8N-SLI hk. Men som vist på diverse youtubefilmer så skal det lyse en rød led når det er problemer med minnet. Men det gjør det ikke på hovedkortet her ihvertfall.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Er vel ikke så fryktelig mange som har memok knapp på en gammel maskin...

Trekk stikkontakten UT. Mens den er ute resetter du bios ved å flytte en jumper merket CCmos. Om du ikke vet hva det er så sjekk manual.

Trinnvis beskrivelse http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS

Eneste måten å forsikre seg om at det er skjermkortet som har tatt kvelden er ved å prøve det i en annen maskin.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...