Joddleif Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Har nettopp bestilt et trådløst aksesspunkt fra komplett.no og synes at det var så billig at jeg ville tipse dere om produktet. Det er et 3Com OC Wireless 11g Access Point 802.11g 54 Mbps til kr. 755,- noe som jeg anser for å være meget billig. (Porto og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg) Aksesspunktet har en overføringshastighet på 54Mbps noe som er raskere enn dagens 802.11b. Det har også WPA-kryptering som er mye sikrere enn dagens WEP-kryptering. Kjøper du dette har du et aksesspunkt som brukbart i flere år fremover. Klikk her for å gå til produktet. Dette er ikke reklame, bare et tips! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det var jammen ikke dyrt. Ser PS Data tar 1023,- for samme varen... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Od du er siker på at reel/praktisk hastighet så fantastisk også? Og at det ike finnes bedre? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Od du er siker på at reel/praktisk hastighet så fantastisk også? Og at det ike finnes bedre? Det finnes sikkert bedre, men denne er jo ENORMT billig. Lenke til kommentar
nivve Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det står 1xRJ45 inngang. brukes denne som uplink til f.eks. switch? jeg har en 8porter switch (3com) , men har anskaffet meg bærbar, og vil gjerne ha et trådløst aksesspunkt i huset. Hvor mange kan være trådløst tilkoblet samtidig? uendelig? ;P -nivve- Edit: ..og de forskjellige WLAN-standardene er kompatible, sant? Mitt innebygde WLAN-kort er 11Mbit. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 jeg lurer på om det ikke er 40 bruker maks eller no på et slikt et selv om det står maks 253 på de fleste bestilte meg SMC fra ukas tilbud på komplett + 2 SMC PIC kort ;P regner med at det funker.. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 128 brukere kan være tilkoblet samtidig. Aksesspunktet støtter både 802.11b og 802.11g. Klikk her for å gå til 3Com sine tekniske spesifikasjoner om dette produktet. Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 For ikke å snakke om denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=...130&l=&lantall= Når 3COM først kommer, så kommer de med stil (og pris) Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Det var jammen billig. Utrolig billig........ Mildt sagt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Men så må man ha en eller annen form for router i tillegg... så sant man ikke har linje fra NGT. Nå er jo ikke router versjonen så altfor mye dyrere heller Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Men så må man ha en eller annen form for router i tillegg... så sant man ikke har linje fra NGT. Nå er jo ikke router versjonen så altfor mye dyrere heller Du kan koble aksesspunktet rett inn i modemet............. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg skal heller ha denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...03&l=2&lantall= PS; hvor mye rabatt fikk du fra komplott å poste den tråden? Den er sikkert billigere andre steder også... Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 PS; hvor mye rabatt fikk du fra komplott å poste den tråden? Hehe! Ingen ting. Ville bare tipse dere andre............. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Er nok litt feil kategori, men det diskuteres jo allerede: Kan denne kobles inn i en 100mbit hub? Bruker nå en 3com 100mbit (KUN 100) hjemme, og skulle hatt trådløst i tillegg. Funker det å bare plugge den i hubben? Jeg er meste redd for det at hubben vi har kun er 100mbit, og 10mbit kort kan f.eks ikke brukes i den. Finnes det PCMCIA kort til bærbare med den hastigheten? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Du kan koble aksesspunktet inn i en 100 mbps hub men makshastigheten blir den høyeste som aksesspunktet eller PCMCIA-kortet støtter. I dette tilfelle støtter aksesspunktet hastigheter opp til 54 mbps. Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Men så må man ha en eller annen form for router i tillegg... så sant man ikke har linje fra NGT. Nå er jo ikke router versjonen så altfor mye dyrere heller Du kan koble aksesspunktet rett inn i modemet............. Klart, men husk at aksesspunktet tar en IP. Hos mange ISP'er får man bare en IP, så da får ingen av PC'ene bak aksesspunktet noen... Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Det er jeg faktisk ikke sikker på. Men du må vel kanskje ha en router. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har du en router fra før (feks dersom du er NGT kunde), er et vanlig aksesspunkt greit å kjøpe. Har du linje fra feks. Telenor, er router versjonen best å kjøpe. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva er maks overføringshastighet på 54mbps wlan ? På 11 mbps wlan fikk jeg aldri mere en 4mbps overføring. Resten er overhead. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg finner ikke trådløse PCI nettverkskort fra 3Com som støtter 54Mbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå