Thore Raaen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Haugfossen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Veldig BRA! Likte utsnitt og lukkertid her - flott sløring og samtidig fine linjer og detaljer! Mvh Nils Christian Lenke til kommentar
Øystein Brembo Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Ett flott bilde hvor linjene i vannet gjør det meste Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Virkelig lekkert.visse steder kunne det minne om fløyelsmykt hår...hakke annet å si en veldig bra på alle måter;) Kan jo gi ett tips om ett virkelig stort fossefall oppe i Sigdal,nærmere bestemt Eggedal.Er jo ett lite stykke å kjøre da..en 4-6mil fra Åmot ihvertfall..legger med ett vedlegg.Når du kommer opp til Eggedal,som ikke er stort vil du se fossen oppe i lia.For å komme opp dit kjører du av til høyre rett etter butikken på venstre side,og da mot høyre og Norefjell.Ett godt stykke oppe i lia der vil det dukke opp ett slikt severdighetsskilt,og blir da til venstre inn der..kjøre så til enden.Er nok en 2-3km å gå inn,går bru over fossen helt øverst som gir deg mulighet til å komme deg til bunnen av fossen..her snakker vi 90m fritt fall..har ett bilde der jeg står ute på kanten,men da med veldig liten vannføring vel å merke.ja her anbefaler jeg godt fottøy,kan være sleipt,for er utrolig bratt enkelte steder den stien.Og vidvinkel er å anbefale om du feks vil prøve få med hele fossen...har kun vært i bunnen og ikke lenger ned,så vet ikke helt hvordan det er å komme til nå som det er mye vann.Og er mye tett vegitasjon rundt som kan hindre full innsikt alle steder til fossen.Skogen rundt er jo ett kapittel for seg selv,og noe jeg vil kalle urskog..masser av gamle trær osv...men se på pdf filen som ligger med så står det litt mer fakta om fossen der Legger ved ett par bilder derfra også..det ene motivet finner dere på vei inn til fossen i bil..rett før parkeringsplassen..det andre er på kanten av fossen..om du ser oppe i venstre hjørne er det rett ned 90m..ikke behandlet. Endret 3. september 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Her har du funnet en riktig lukkertid for å få akkurat den elegante flotte bevegelsen i vannet som kommer fram her. Syns dette er flott. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Knallbra dette Thore, perfekt lukkertid som gir en flott struktur i vannet. Upåklagelig skarpt også. Flott! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Utrolig flott effekt med de "stripene" du har fått fram på vannflaten. Har sett mange lignende bilder, men dette skiller seg virkelig ut. Flotte farger og perfekt eksponering Det er sjeldent jeg deler ut 6'ere - men dette bildet fortjener topp score Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Grei og myk skildring av bølger i vann! Kunne likt et litt større utsnitt! God 3'er fra meg! Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Virkelig lekkert.visse steder kunne det minne om fløyelsmykt hår...hakke annet å si en veldig bra på alle måter;) Kan jo gi ett tips om ett virkelig stort fossefall oppe i Sigdal,nærmere bestemt Eggedal.Er jo ett lite stykke å kjøre da..en 4-6mil fra Åmot ihvertfall..legger med ett vedlegg.Når du kommer opp til Eggedal,som ikke er stort vil du se fossen oppe i lia.For å komme opp dit kjører du av til høyre rett etter butikken på venstre side,og da mot høyre og Norefjell.Ett godt stykke oppe i lia der vil det dukke opp ett slikt severdighetsskilt,og blir da til venstre inn der..kjøre så til enden.Er nok en 2-3km å gå inn,går bru over fossen helt øverst som gir deg mulighet til å komme deg til bunnen av fossen..her snakker vi 90m fritt fall..har ett bilde der jeg står ute på kanten,men da med veldig liten vannføring vel å merke.ja her anbefaler jeg godt fottøy,kan være sleipt,for er utrolig bratt enkelte steder den stien.Og vidvinkel er å anbefale om du feks vil prøve få med hele fossen...har kun vært i bunnen og ikke lenger ned,så vet ikke helt hvordan det er å komme til nå som det er mye vann.Og er mye tett vegitasjon rundt som kan hindre full innsikt alle steder til fossen.Skogen rundt er jo ett kapittel for seg selv,og noe jeg vil kalle urskog..masser av gamle trær osv...men se på pdf filen som ligger med så står det litt mer fakta om fossen der Legger ved ett par bilder derfra også..det ene motivet finner dere på vei inn til fossen i bil..rett før parkeringsplassen..det andre er på kanten av fossen..om du ser oppe i venstre hjørne er det rett ned 90m..ikke behandlet. Takk for tipset Jan Erik.Må nok holde meg til fosser som er nærmere vei pga helsa mi. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Takk for gode tilbakemeldinger og tips. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 dette var virkelig lekkert, fantastisk flotte linjer du har fått frem her.. Lenke til kommentar
Knut Slåtta Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Nydelige farger, former og linjer i vannet over brekk-kanten. Et vellykket bilde av vannets bevegelser. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det er meget flot, med blødt vand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg