Tjernshaugen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg kjenner at jeg får mindre lyst til å kommentere bilder nå som vi har disse evalueringsnivåene. Man kan liksom ikke skrive hva man vil lenger, men må forholde seg til hva den som la ut bildet ønsker å høre. Synes det blir så vanskelig, så jeg lar heller være å kommentere. Og nå som jeg først er i ferd med å klage, så kan jeg like godt si at jeg likte gamle digit mye bedre. Synes det meste er rotete og uoversiktelig nå. Ja vi er alle forskjellige, jeg på min side liker godt de nye mulighetene vi får - det er årsaken til at jeg kom tilbake til Digit. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg kjenner at jeg får mindre lyst til å kommentere bilder nå som vi har disse evalueringsnivåene. Man kan liksom ikke skrive hva man vil lenger, men må forholde seg til hva den som la ut bildet ønsker å høre. Synes det blir så vanskelig, så jeg lar heller være å kommentere. Det er vel snakk om en tilvenningsperiode... For min del, så har jeg vært for travelt opptatt til å sette meg ned å se på bilder og kommentere. Og nå som jeg først er i ferd med å klage, så kan jeg like godt si at jeg likte gamle digit mye bedre. Synes det meste er rotete og uoversiktelig nå. Grunnen til det er nok koblingen til diskusjon.no, som gjør at du kan komme inn fra flere sider. Det krever litt tilvenning. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Når det gjelder evalueringsnivå, så tror jeg ikke at de brukes riktig. Særlig kritikk-nivået. Ser man på de fleste kommentarene på bilder i kritikk-ktegorien, så mener jeg de hører hjemme i tips avdelingen (og i noen tilfeller visning). Hvis den som har lagt ut bildet er fornøyd med de kommentarene, så mener jeg at vedkommene bør gå over til å bruke tips som nivå; hvis ikke, si ifra at det er mer gjennnomgående kritikk som ønskes. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Jeg kjenner at jeg får mindre lyst til å kommentere bilder nå som vi har disse evalueringsnivåene. Man kan liksom ikke skrive hva man vil lenger, men må forholde seg til hva den som la ut bildet ønsker å høre. Synes det blir så vanskelig, så jeg lar heller være å kommentere. Og nå som jeg først er i ferd med å klage, så kan jeg like godt si at jeg likte gamle digit mye bedre. Synes det meste er rotete og uoversiktelig nå. Hei Jeg kan tildels være enig med deg i det med å kommentere bilder. Tror kanskje det hadde vært like bra med bare to: Billedkritikk og Billedgalleri - da hadde man hatt ett til «ekspertene» og ett til «oss vanlige dødelige». Vi får vel la teknisk avdeling få litt mere tid til å få alt oppe å gå i nye digit, kontra gamle digit. Jeg synes gamle digit var mye «kjedeligere» enn nye Digit. Nå har vi massevis av muligheter til å kommentere. Det var litt uvant med det å kommentere i Forumet, men etterhvert så synes jeg det er ok i og med at man har fått de knappene øvert til Billedkritikk-emner og Tilbakemeldinger Digit.no. RAK-foto Endret 4. september 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Når det gjelder evalueringsnivå, så tror jeg ikke at de brukes riktig. Særlig kritikk-nivået. Ser man på de fleste kommentarene på bilder i kritikk-ktegorien, så mener jeg de hører hjemme i tips avdelingen (og i noen tilfeller visning). Hvis den som har lagt ut bildet er fornøyd med de kommentarene, så mener jeg at vedkommene bør gå over til å bruke tips som nivå; hvis ikke, si ifra at det er mer gjennnomgående kritikk som ønskes. Kanskje det er behov for ytterligere et nivå for de som ønsker å tar i mot alt av tilbakemeldinger? - Hadde jeg hatt den muligheten så ville jeg brukt den. Endret 4. september 2011 av Tjernshaugen 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Kanskje det er behov for ytterligere et nivå for de som ønsker å tar i mot alt av tilbakemeldinger? - Hadde jeg hatt den muligheten så ville jeg brukt den. Vi tror at vi har nok nivåer - vi må bare bli enige om å bruke de på rett måte. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Kanskje det er behov for ytterligere et nivå for de som ønsker å tar i mot alt av tilbakemeldinger? - Hadde jeg hatt den muligheten så ville jeg brukt den. Vi tror at vi har nok nivåer - vi må bare bli enige om å bruke de på rett måte. Javel, men da utestenges de som gjerne tar imot alt av tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Kanskje det er behov for ytterligere et nivå for de som ønsker å tar i mot alt av tilbakemeldinger? - Hadde jeg hatt den muligheten så ville jeg brukt den. Vi tror at vi har nok nivåer - vi må bare bli enige om å bruke de på rett måte. Synes nok vi bør legge til et nivå som heter: ALLE RAK-foto 1 Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Når det gjelder evalueringsnivå, så tror jeg ikke at de brukes riktig. Særlig kritikk-nivået. Ser man på de fleste kommentarene på bilder i kritikk-ktegorien, så mener jeg de hører hjemme i tips avdelingen (og i noen tilfeller visning). Hvis den som har lagt ut bildet er fornøyd med de kommentarene, så mener jeg at vedkommene bør gå over til å bruke tips som nivå; hvis ikke, si ifra at det er mer gjennnomgående kritikk som ønskes. Kanskje det er behov for ytterligere et nivå for de som ønsker å tar i mot alt av tilbakemeldinger? - Hadde jeg hatt den muligheten så ville jeg brukt den. Ja, jeg også. Garantert. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Kanskje det er behov for ytterligere et nivå for de som ønsker å tar i mot alt av tilbakemeldinger? - Hadde jeg hatt den muligheten så ville jeg brukt den. Vi tror at vi har nok nivåer - vi må bare bli enige om å bruke de på rett måte. Javel, men da utestenges de som gjerne tar imot alt av tilbakemeldinger. Et innblikk i bildekritikk 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Javel, men da utestenges de som gjerne tar imot alt av tilbakemeldinger. Er det et reelt behov? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) ********************* Endret 4. september 2011 av pybalto Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ta vekk "Visning". Hva skal man egentlig med det på en bildekritikk-side. Ellers er vel hele greien blitt en farse, bortsett fra at det holder diskusjonene i gang. 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Javel, men da utestenges de som gjerne tar imot alt av tilbakemeldinger. Er det et reelt behov? Hvis målet er at Digit skal være et sted for alle - så helt klart ja. Det er flere med meg som gjerne tar i mot alle typer tilbakemeldinger. Slik det fungerer nå så utelukkes det ene av det andre, det synes jeg er synd. Et slikt ekstra nivå vil også gjøre det lettere å være konsekvent i forhold til nivået for ren kritikk. I og med at jeg ønsker ALLE typer tilbakemeldinger så vil jeg aldri finne på å be folk om gå et annet sted med "fint" eller "flott" kommentarene på et bilde jeg har lagt ut i dagens kritikkgalleri, ei heller vil jeg flytte bildet over til "visning" eller "tips" - da mister jeg jo de som vil gi meg kritikk. Det er altså noen som føler behov for "ja takk - begge deler". Endret 4. september 2011 av Tjernshaugen 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Det jeg er redd for, er at det blir for mange nivåer slik at det blir uoversiktig. Da er det bedre å endre dagens tre trinn til noe slikt: 1. Jeg ønsker ikke kritikk på bildene mine. 2. Tar imot kritikk, ros og hyggelige kommentarer 3. Jeg er kun interessert i dyptgående kritikk Med andre ord - de fleste holder seg på #2, de to-tre som er virkelig interessert i kritikk er på #3, og de som ikke ønsker kritikk holder seg på #1. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ta vekk "Visning". Hva skal man egentlig med det på en bildekritikk-side. Ellers er vel hele greien blitt en farse, bortsett fra at det holder diskusjonene i gang. Tar vi vekk visning, så er det vel en viss fare for at mange slutter. Muligens for mange? Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Det jeg er redd for, er at det blir for mange nivåer slik at det blir uoversiktig. Da er det bedre å endre dagens tre trinn til noe slikt: 1. Jeg ønsker ikke kritikk på bildene mine. 2. Tar imot kritikk, ros og hyggelige kommentarer 3. Jeg er kun interessert i dyptgående kritikk Med andre ord - de fleste holder seg på #2, de to-tre som er virkelig interessert i kritikk er på #3, og de som ikke ønsker kritikk holder seg på #1. Det forslaget kan se ut til å fungere godt og fange opp flere brukere, bra! Endret 4. september 2011 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ta vekk "Visning". Hva skal man egentlig med det på en bildekritikk-side. Ellers er vel hele greien blitt en farse, bortsett fra at det holder diskusjonene i gang. Tar vi vekk visning, så er det vel en viss fare for at mange slutter. Muligens for mange? Vel, antall bilder har gått ned etter at vi begynte med evalueringsnivåene. Dessuten savner jeg alle de som har ropt høyt om konstruktiv kritikk og de som skulle begynne å skrive kritikker når vi fikk evalueringsnivåene. Med noen få unntak så glimrer de med sitt fravær. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Vel, antall bilder har gått ned etter at vi begynte med evalueringsnivåene. Dessuten savner jeg alle de som har ropt høyt om konstruktiv kritikk og de som skulle begynne å skrive kritikker når vi fikk evalueringsnivåene. Med noen få unntak så glimrer de med sitt fravær. Det at antall bilder har gått ned har nok like så mye med at folk har begynt på jobben/skolen igjen etter ferien, som at evalueringsnivåene er på plass. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ta vekk "Visning". Hva skal man egentlig med det på en bildekritikk-side. Ellers er vel hele greien blitt en farse, bortsett fra at det holder diskusjonene i gang. Tar vi vekk visning, så er det vel en viss fare for at mange slutter. Muligens for mange? Vel, antall bilder har gått ned etter at vi begynte med evalueringsnivåene. Dessuten savner jeg alle de som har ropt høyt om konstruktiv kritikk og de som skulle begynne å skrive kritikker når vi fikk evalueringsnivåene. Med noen få unntak så glimrer de med sitt fravær. Helt sikkert bra med evalueringsnivåer, men vi må ikke glemme alle de som egentlig ikke ville ha det - regner med at det er ganske mange av de snart 300 medlemmene vi har. Så derfor så er jeg av den mening at vi også må ha en mulighet for å kommentere/komme med kritikk på et generelt grunnlag. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å diskutere dette i breie og vide - kan det være så vanskelig å få inn et nivå til, f.eks. GENERELT NIVÅ. Tror nok det hadde løst masse problemer, men det er kanskje ikke det dere vil? Trå til og lag et nytt evalueringsnivå: Generelt nivå hvor man kan kommentere helt fritt. RAK-foto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg