Gå til innhold

Evalueringsnivå


Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som reagerer når folk ikke ønsker noe annet en "hyggelige tilbakemeldinger og kommentarer om hva som er bra med bildet"

 

Når jeg ser på et bilde og ser at her er det ting som burde og kunne vært gjort anderledes for å forbedre resultatet, men eieren av bilde ikke ønsker slike tilbakemeldigner...

 

Da blir jeg litt frustrert...

 

Men det er sikker bare på grund av det triste være vi har i dag at jeg er litt grumpy :grumpy:

Blir sikker i bedre humør bare været blir bedre :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på et bilde og ser at her er det ting som burde og kunne vært gjort anderledes for å forbedre resultatet, men eieren av bilde ikke ønsker slike tilbakemeldigner...

 

Da blir jeg litt frustrert...

Fokuser i stedet på hvor deilig det er å slippe sure reaksjoner fordi konstruktiv kritikk ikke var ønsket, på tross av at bildet var lagt ut på en bildekritikk. Mye bedre å bruke energien der den er ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer når folk ikke ønsker noe annet en "hyggelige tilbakemeldinger og kommentarer om hva som er bra med bildet"

Akkurat det har jeg ingen problemer med. Reager mer på at når folk ber om kritikk, så får de fortsatt bare koseprat ...

 

Men det er sikker bare på grund av det triste være vi har i dag at jeg er litt grumpy :grumpy:

Blir sikker i bedre humør bare været blir bedre :grin2:

Det kan ta sin tid, med det været vi har om dagen ...

Lenke til kommentar

Nei, ikke for min del - når vi nå har fått valg av forskjellige nivåer å legge et bilde i så synes jeg de valgene bør respekteres.

 

Det jeg savner på gallerisiden er en visning på hvert miniatyrbilde som viser hvilket nivå det tilhører, da ville jeg for min del kunne vært spart for mange unødige klikk.

 

Det er et problem ja, skulle likt og kunne se evalueringsnivåene ved hvert bilde så man slapp og åpne dem.

Kunne sikkert bare sett på en av evalueringsnivåene av gangen, men liker og kunne se alle bildene på en gang :)

 

Skulle oså likt at det er mulig og søke etter "siste innlegg", så man kan følge med på postingen, i "siste 24 timer" blir det for uoversiktlig.

Lenke til kommentar

Nei, ikke for min del - når vi nå har fått valg av forskjellige nivåer å legge et bilde i så synes jeg de valgene bør respekteres.

 

Det jeg savner på gallerisiden er en visning på hvert miniatyrbilde som viser hvilket nivå det tilhører, da ville jeg for min del kunne vært spart for mange unødige klikk.

 

Enig.

Jeg har ingen problemer med å akseptere nivået og kategoriene.

Men jeg skulle ønske jeg kunne sluppet visninger og koseprat under fanen BK (BildeKritikk), det blir nå for mange bom-klikk.

 

Jeg foreslår at kategorien er synlig før man åpner:

BK = BildeKritikk

BT = BildeTips

BV = BildeVisning

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, ikke for min del - når vi nå har fått valg av forskjellige nivåer å legge et bilde i så synes jeg de valgene bør respekteres.

 

Det jeg savner på gallerisiden er en visning på hvert miniatyrbilde som viser hvilket nivå det tilhører, da ville jeg for min del kunne vært spart for mange unødige klikk.

 

Betyr det at du rett og slett vil droppe å se på bilder under visning og event. tips??

Lenke til kommentar

Nei, ikke for min del - når vi nå har fått valg av forskjellige nivåer å legge et bilde i så synes jeg de valgene bør respekteres.

 

Det jeg savner på gallerisiden er en visning på hvert miniatyrbilde som viser hvilket nivå det tilhører, da ville jeg for min del kunne vært spart for mange unødige klikk.

 

Enig.

Jeg har ingen problemer med å akseptere nivået og kategoriene.

Men jeg skulle ønske jeg kunne sluppet visninger og koseprat under fanen BK (BildeKritikk), det blir nå for mange bom-klikk.

 

Jeg foreslår at kategorien er synlig før man åpner:

BK = BildeKritikk

BT = BildeTips

BV = BildeVisning

Hei

Ser på forslagene dine og jeg synes dette virker meget sært og litt arrogant.

 

RAK-foto :ermm:

Lenke til kommentar

Vill ikke si at forslagene eller innholdet i posten er arrogant, kanskje litt sært og direkte, men sånn er det bare med oss Akamister :)

 

Er enig med de fleste her at det burde være lettere å finne evaluerings-kategoriene.

På en måte har vi ikke blitt hovedproblemet med BK-Akam sånn som det er nå, problemet vi hadde var at vi ikke viste hvilken bilde som var i poster før vi åpnet postene, nå ser vi bildene men ikke hvilken evalueringsnivå de er på.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Snip..

 

Betyr det at du rett og slett vil droppe å se på bilder under visning og event. tips??

 

Både ja og nei, det vil avhenge av hva jeg i hvert tilfelle vil bruke min tilmålte tid til - det er stunder hvor jeg ønsker å bruke tid på kritikk, og det er stunder hvor jeg ønsker å bruke tid på de andre nivåene. Når jeg så f. eks. har to timer jeg vil bruke på kritikknivået så vil jeg gjerne slippe en masse bomklikk ved at jeg åpner bilder som ligger i "visning". Akkurat det samme gjelder når jeg har to timer hvor jeg ønsker å se på eller kommentere bilder som er lagt ut i "visning" - for da vil jeg gjerne slippe å åpne bilder i nivået for "kritikk".

 

Det jeg ønsker er rett og slett økt brukervennlighet som kan være nyttig til å plukke ut de bildene man er ute etter, uansett hvilket nivå man til enhver tid måtte interessere seg for. Dette kan altså hjelpe meg til å gjøre valg uten å kaste bort for mye tid på ekstra klikking frem og tilbake. Det å rekke over alle bildene som legges ut er ikke noe alternativ for meg, og da må jeg altså velge hvilke bilder jeg vil bruke tid på - og da vil en markering som viser nivået før bildet åpnes være til stor hjelp.

Endret av Tjernshaugen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snip...

 

Enig.

Jeg har ingen problemer med å akseptere nivået og kategoriene.

Men jeg skulle ønske jeg kunne sluppet visninger og koseprat under fanen BK (BildeKritikk), det blir nå for mange bom-klikk.

 

Jeg foreslår at kategorien er synlig før man åpner:

BK = BildeKritikk

BT = BildeTips

BV = BildeVisning

Hei

Ser på forslagene dine og jeg synes dette virker meget sært og litt arrogant.

 

RAK-foto :ermm:

 

Jeg ser ikke helt hvordan dette er sært eller arrogant, hvem er i så fall den fornærmede part? - Det er jo en form for merking som alle brukere av galleriet uavhengig av nivåer kan ha nytte av.

Lenke til kommentar

Er det kommentarene du vil se? Hva er det som er bortkastet tid? (Med det mener jeg at "bomklikk"=bortkastet tid) Om du åpner et bilde så er det vel fordi det ser bra ut i lite format og du derfor vil se det større? Er det da bortkastet tid fordi du ikke kan lese hva andre mener? Eller er det bortkastet fordi du alt hadde tenkt ut en tibakemelding i sekundet det tok å åpne det og ser det blir feil kategori evalueringsnivå?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Er det kommentarene du vil se? Hva er det som er bortkastet tid? Om du åpner et bilde så er det vel fordi det ser bra ut i lite format og du derfor vil se det større? Er det da bortkastet tid fordi du ikke kan lese hva andre mener? Eller er det bortkastet fordi du alt hadde tenkt ut en tibakemelding i sekundet det tok å åpne det og det blir feil kategori?

 

Nei, det er ikke selvsagt at jeg åpner et bilde fordi det ser bra ut i miniatyrversjon, ergo er det heller ikke fordi jeg ikke kan lese hva andre mener, andres kommentarer er svært lite viktig for hva jeg måtte mene om et bilde - synes det er mer interessant å se hva andre har skrevet etter jeg har gitt min kommentar. Jeg kan også svare nei på det siste spørsmålet ditt, det av den årsak at jeg bruker betraktelig lenger tid enn sekunder på gjøre meg opp en mening om et bilde, det vil du kunne se av tilbakemeldingene mine. Svaret er altså nei på alle dine spørsmål.

 

Svaret på hvorfor jeg kaster bort tid er fordi jeg har ønske om å bruke tid på enkeltnivåer, da blir det bortkastet når jeg må bruke tid på nivåer jeg ikke har interesse av der og da. Er det feil måte å bruke galleriet på?

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

...

Jeg har ingen problemer med å akseptere nivået og kategoriene.

Men jeg skulle ønske jeg kunne sluppet visninger og koseprat under fanen BK (BildeKritikk), det blir nå for mange bom-klikk.

 

Jeg foreslår at kategorien er synlig før man åpner:

BK = BildeKritikk

BT = BildeTips

BV = BildeVisning

Hei

Ser på forslagene dine og jeg synes dette virker meget sært og litt arrogant.

 

RAK-foto :ermm:

 

Hva som er "meget sært og litt arrogant" med forslaget kan du gjerne utdype.

Jeg ønsker kun at BildeKritikk var mer brukervennlig.

Ettersom jeg er lite interessert i å bruke tid på kategorien visning, blir det unødvendig mange bom-klikk.

 

Jeg ser at noen kommenterer at de kan se bildene før de åpner lenken.

Jeg må åpne lenken for å se bildet og kategorien.

For meg ser siden slik ut:

post-154920-0-19849100-1315092973_thumb.png

Endret av world wide weird
Lenke til kommentar

...

Nei, det er ikke selvsagt at jeg åpner et bilde fordi det ser bra ut i miniatyrversjon, ergo er det heller ikke fordi jeg ikke kan lese hva andre mener, andres kommentarer er svært lite viktig for hva jeg måtte mene om et bilde - synes det er mer interessant å se hva andre har skrevet etter jeg har gitt min kommentar. Jeg kan også svare nei på det siste spørsmålet ditt, det av den årsak at jeg bruker betraktelig lenger tid på gjøre meg opp en mening om et bilde. Svaret er altså nei på alle dine spørsmål.

 

Svaret på hvorfor jeg kaster bort tid er fordi jeg har ønske om å bruke tid på enkeltnivåer, da blir det bortkastet når jeg må bruke tid på nivåer jeg ikke har interesse av der og da. Er det feil måte å bruke galleriet på?

 

 

Nei, det er ikke feil måte å bruke galleriet, det er vel egentlig ikke noen måte som er riktig eller gal. Vi er vel stort sett forskjellige hele gjengen, og er ute etter forskjellige ting. Selv liker jeg kikke men kommenterer sjelden.

 

Syns vel egentlig også at når først nivåene er der kan man godt også få lov å filtrere visningen etter dem.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

...

Snip

 

 

Nei, det er ikke feil måte å bruke galleriet, det er vel egentlig ikke noen måte som er riktig eller gal. Vi er vel stort sett forskjellige hele gjengen, og er ute etter forskjellige ting. Selv liker jeg kikke men kommenterer sjelden.

 

Syns vel egentlig også at når først nivåene er der kan man godt også få lov å filtrere visningen etter dem.

 

Filtrere...takk - det var vel det ordet jeg lette etter, ser ut til at vi er enige.

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

 

Nok fordi digitere ikke bruker forumsiden som inngang, men derimot denne linken:

 

http://www.digit.no/bildekritikk

 

Aha!

Men der kan man filtrere på kategori evalueringsnivå (kritikk /tips / visning).

Hvorfor kan man ikke få et tilsvarende filter på Akam?

 

Aha fra meg og - der ligger jo det foran nesa mi fiks ferdig det jeg etterspurte... :whistle:

 

Problem solved :thumbup:

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Jeg kjenner at jeg får mindre lyst til å kommentere bilder nå som vi har disse evalueringsnivåene. Man kan liksom ikke skrive hva man vil lenger, men må forholde seg til hva den som la ut bildet ønsker å høre. Synes det blir så vanskelig, så jeg lar heller være å kommentere.

 

Og nå som jeg først er i ferd med å klage, så kan jeg like godt si at jeg likte gamle digit mye bedre. Synes det meste er rotete og uoversiktelig nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...