Gå til innhold

BK: Båtene på kaien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt trangt om plassen (men det er jo slik det bør være på en festival) - et flott maritimt bilde i 'perfekte' farger.

Takk for hyggelig kommentar :)

 

 

Nydelig miljøskildring hvor detaljene rundt om kring i bildet er hvert ett studie :)

Takk for kommentaren :)

 

Lekkert.Om taket har en bue får stå seg.Vet jo ikke om dette er gammel bebyggelse?Og om så hadde vært, ville det sidd litt her og der opp igjennom årenes løp,så jeg hang meg ikke opp i att det var en bue der.Ga i mine øyne heller motsatt effekt,som gammelt og tynget;)

Takk for kommentaren.

Buen på hustakes skulle vel vært den andre vegen for å så fram intrykk av elde, men en kan jo ikke få til alt heller :)

 

Dette bildet liker jeg godt. Masse detaljer å fortape seg i. Skarpt over det hele der treverk og teksturen i materialene kommer godt fram. Veldig bra.

Tusen takk :)

 

 

Veldig flott, jeg blir stadig imponert over detaljene du får så godt frem i bildene dine :)

Tusen takk :)

 

Egentlig et bra bilde med et vell av detaljer¨å studere. Skarpt nok også!

Det som gjør at jeg ikke er "overbegeistret" er vel kanskje at jeg ville hatt en himmel med "punch" i til dette motivet... . Kompen ellers funker for meg! :)

En god 3'er fra meg!

Ville heller hatt en dårlig 4'er enn en god 3'er :evil:

Himmelen er som sagt lagt på, og jeg hadde planlagt å ha litt mer punch i den. Men av en eller annen grund, ble alle linene som avtegner seg mot himmelen hakkete når jeg øke fargemettingen på himmelen

Lenke til kommentar

Siden du har postet i "tips-kategorien" går jeg utifra at du gjerne vil ha litt mer enn bare koseprat :)

 

Jeg synes bildet blir litt rotete, ingen hovedmotiv som man kan la blikket hvile på, et rent dokumentasjonsbilde vil jeg kalt dette bilde, eksponeringen og fargene er dog god, samt at det er et maritimt motiv trekker mye opp :thumbup:

 

Jeg ville nok ha bruk litt større arbeids-avstand/mer vidvinkel når jeg bruker en såpass liten blender/stor dybdeskarphet for og få et mer oversiktsbilde, finne noen spennende vinkler og fått med noen linjer som går ut/inn i bildet for og gi det litt perspektiv/dybde "kanskje en bryggekant". Når såpass mange tre-smykker er samlet på en plass pleier jeg ofte og bruke stor blender/tele og være mer detaljfiksert og få omgivelsen/bakgrunnen litt bluret/diffus.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Siden du har postet i "tips-kategorien" går jeg utifra at du gjerne vil ha litt mer enn bare koseprat :)

 

Jeg synes bildet blir litt rotete, ingen hovedmotiv som man kan la blikket hvile på, et rent dokumentasjonsbilde vil jeg kalt dette bilde, eksponeringen og fargene er dog god, samt at det er et maritimt motiv trekker mye opp :thumbup:

 

Jeg ville nok ha bruk litt større arbeids-avstand/mer vidvinkel når jeg bruker en såpass liten blender/stor dybdeskarphet for og få et mer oversiktsbilde, finne noen spennende vinkler og fått med noen linjer som går ut/inn i bildet for og gi det litt perspektiv/dybde "kanskje en bryggekant". Når såpass mange tre-smykker er samlet på en plass pleier jeg ofte og bruke stor blender/tele og være mer detaljfiksert og få omgivelsen/bakgrunnen litt bluret/diffus.

Takk for en lang og lærerik tilbakemelding med mange tanker og tips som jeg tar imot med åpne armer :)

 

Dessverre er jeg en fatig fotograf som ikke råder over så mye utstyr. Alle mine bilder blir tatt med det eneste objektivet jeg har, en Sigma 10-200mm.

Og på 200 mm er minste blender f/6.5, så det er ikke lett å få til det rette uttrykket som du etterlyser.

 

Men selve komposisjonen kan jeg jo ikke belaste objektivet for :)

Det er jo en typisk barnesykdom for en fotograf at en vil ha med mest mulig på bildet, og da blir det fort mer rot enn estetikk

 

Men hvem vet, kanskje jeg en dag vinner i LOTTO, og da skal det bli greier hehehe

Endret av wasco
Lenke til kommentar

Siden du har postet i "tips-kategorien" går jeg utifra at du gjerne vil ha litt mer enn bare koseprat :)

 

Jeg synes bildet blir litt rotete, ingen hovedmotiv som man kan la blikket hvile på, et rent dokumentasjonsbilde vil jeg kalt dette bilde, eksponeringen og fargene er dog god, samt at det er et maritimt motiv trekker mye opp :thumbup:

 

Jeg ville nok ha bruk litt større arbeids-avstand/mer vidvinkel når jeg bruker en såpass liten blender/stor dybdeskarphet for og få et mer oversiktsbilde, finne noen spennende vinkler og fått med noen linjer som går ut/inn i bildet for og gi det litt perspektiv/dybde "kanskje en bryggekant". Når såpass mange tre-smykker er samlet på en plass pleier jeg ofte og bruke stor blender/tele og være mer detaljfiksert og få omgivelsen/bakgrunnen litt bluret/diffus.

Takk for en lang og lærerik tilbakemelding med mange tanker og tips som jeg tar imot med åpne armer :)

 

Dessverre er jeg en fatig fotograf som ikke råder over så mye utstyr. Alle mine bilder blir tatt med det eneste objektivet jeg har, en Sigma 10-200mm.

Og på 200 mm er minste blender f/6.5, så det er ikke lett å få til det rette uttrykket som du etterlyser.

 

Men selve komposisjonen kan jeg jo ikke belaste objektivet for :)

Det er jo en typisk barnesykdom for en fotograf at en vil ha med mest mulig på bildet, og da blir det fort mer rot enn estetikk

 

Men hvem vet, kanskje jeg en dag vinner i LOTTO, og da skal det bli greier hehehe

 

Man higer alltid etter mer og masse mer :)

 

Jeg synes du klarer deg veldig bra med det utstyret du har, mange bra bilder du produserer generelt. Siden du har 200mm kan du prøve deg litt på detaljfiksering med diffus bakgrunn.

Lenke til kommentar

Fint å studere i storformat. Fargene er rike og naturlige og det er mange interessante detaljer. Det er litt for mange elementer og linjer i bildet som på like fot sloss om oppmerksomheten synes jeg. Kanskje en av båtene kunne stått mer sentalt enn andre og ledet blikket inn i bildet. På den andre siden så kan jo framstillingen av et båtkaos være selve hensikten med bildet og da bør kasnkje bildet være som det er.

Lenke til kommentar

Fint å studere i storformat. Fargene er rike og naturlige og det er mange interessante detaljer. Det er litt for mange elementer og linjer i bildet som på like fot sloss om oppmerksomheten synes jeg. Kanskje en av båtene kunne stått mer sentalt enn andre og ledet blikket inn i bildet. På den andre siden så kan jo framstillingen av et båtkaos være selve hensikten med bildet og da bør kasnkje bildet være som det er.

Selve ideen med bilde var å vise "kaoset" som jeg personlig synes skaper en pitoresk helhet.

Men jeg skjønner at det fort kan bli en litt ambivalent opplevelse, der det kan bli vanskelig å bestemme seg for om dette er harmonisk eller kaotisk :)

Takk for tilbakemenldingen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...