Gå til innhold

PC ødelagt, feil på minnet?

Alastor

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fuitsu Siemens Scaleo600 PC som er snart 2 år gammel. Den ble kjøpt som toppmodel i kommune-arbeidernes PC-tilbud med skattefordel av faren min.

Intel Pentium 1.9GHz Willamette

DFI WT70-EC A.REV2

2x128MB PC800 RDram

Geforce4MX400

Soundblaster Live! 5.1 Value

Nettverkskort

Modem

Windows XP

Rett før sommerferien merket vi at noe var galt med den, den kunne restarte helt plutselig og hadde mange artifacts i bildet under oppstart og bruk. Jeg prøvde å fikse den, men måtte reise på ferie før jeg fikk det til.

Da jeg nå skulle begynne på den igjen, ville ikke maskina starte opp i det hele tatt, den bare ga meg pipelyder, kontinuerlig ca 4-5 sekunder lange og skjermen viste "no signal". I følge manualen til hovedkortet (som jeg fant på internett), viste denne pipelyden "DRAM" error. Jeg prøvde å ta ut begge minnebrikkene, og en og en, pluss å prøve de i andre minneslotter, men fikk samme feilkoden.

Prøvde også å bytte grafikkort, da det sto at dette kunne være feil, selv om pipelyden da hadde vært en annen. Fungerte heller ikke.

Noen som har peiling på hva dette kan dreie seg om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis PCen bare er 2 år gammel og kjøpt på "hjemme-pc-ordning" er den vel fortsatt under betaling (så sannt faren din ikke har slutte den jobben og betalt ut pc'en). Denne perioden regnes kundeforholdet nesten som et leieforhold. Jeg ville tatt kontakt med forhandleren eventuelt gjort denne komunikasjonen gjennom jobben, så får du nok riktig hjelp uten at du blir stilt til ansvar for mer som går i stykker. Teoretisk eier man nemmelig ikke PCen før den er betalt ut, man bare låner den av arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...