Gå til innhold

Lys dimmere støyer så my at adsl detter ut

DArkwIng

Anbefalte innlegg

har andre opplevd lignende.... hjelper ikke å flytte modem heller... har flyttet det til andre etasjen... forstatt samme. men å slå av lysene og alt fungerer normalt

har noen forslag til løsning? må jeg bytte alle dimmerene til noen som har mindre støy eller ta dem vekk og ha vanlig bryter i stede?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dimmerene gir så mye støy at ADSL'en faller ut? Snakker vi om elektrisk støy her eller - for jeg kan ikke se eller hvordan dimmerene skulle kunne påvirke telefonlinjen ved mindre du har telefonledningen rett ved siden av dimmerene.

-Stigma

Det er jo hvertfall to muligheter her. Den ene er støy som går via strømkablene og via strømforsyningen. Den andre er støy fra strømkablene som går trådløst over til telefonkabel (om kablene ligger rett ved hverandre). Sistnevnte er kanskje minst sannsynlig av de to.

Lenke til kommentar

Jeg er elektriker, og dette problemet har jeg aldri hørt om før :O

Har du strømkabel og datakabelen på vegg?

hehehe... faktisk et stort problem rundt om i verden (les store byer osv osv) mer strøm blir brukt om kvelden og dermed smitter inn på Telefon kabelen.. fleste kabler fra hus her i norge har ikke Skjerming. allefall ikke før den har komt til første "junction box". gate lys osv kan lage støy.. i mitt hus så synker SNR med 1-2 dB om kvelden. dette er nok til at VOOD modemet til Mimer detter ut og stopper helt opp.

har nå børstet støvet av min gamle Zyxel 650 R33 med Alcatel ADSL chip. denne er my mindre følsom for støy og har nå stabil internett igjen selv om eg har på lys dimmerene. men forsatt blir linje støyen værre om kvelden ca kl 19 og utover. skal bytte ut kabelen som går fra huset til Jord kablen siden den er en puslete Cat.3 kabel og ikke revolvert type i håp om å få et Par dB opp igjen da jeg kan sync med større hastighet da.

http://www.dslreports.com/forum/r22039133-Home-Networking-DSL-Line-drops-at-night

Lenke til kommentar

Når folk har problemer med slikt, så ringer de som regel leverandøren av elektronikken før de ringer en elektriker. Hvorfor gjør de det? "Fordi det meste av annen elektronikk som f.eks. kjøleskapet har jo ikke problemer"

Folk flest skjønner ikke at visse typer elektronikk er mer følsom for variasjoner enn andre duppeditter.

Lenke til kommentar

Har du strømkabel og datakabelen på vegg?

hehehe... faktisk et stort problem rundt om i verden (les store byer osv osv) mer strøm blir brukt om kvelden og dermed smitter inn på Telefon kabelen.. fleste kabler fra hus her i norge har ikke Skjerming. allefall ikke før den har komt til første "junction box". gate lys osv kan lage støy.. i mitt hus så synker SNR med 1-2 dB om kvelden. dette er nok til at VOOD modemet til Mimer detter ut og stopper helt opp.

har nå børstet støvet av min gamle Zyxel 650 R33 med Alcatel ADSL chip. denne er my mindre følsom for støy og har nå stabil internett igjen selv om eg har på lys dimmerene. men forsatt blir linje støyen værre om kvelden ca kl 19 og utover. skal bytte ut kabelen som går fra huset til Jord kablen siden den er en puslete Cat.3 kabel og ikke revolvert type i håp om å få et Par dB opp igjen da jeg kan sync med større hastighet da.

http://www.dslreports.com/forum/r22039133-Home-Networking-DSL-Line-drops-at-night

Jeg vet at strømkabelen kan forstyrre data og telekabelen. Men aldri vært borti dette i vanlig bolig. Har lagt tjukke 25mm2 og større, på kabelbru ved siden av uskjerma datakabel, ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...