Gå til innhold

8-pins kabel til strømforsyningen

Anbefalte innlegg

Heisann! Har fått meg Asus nVidia GTX 580 og dette kortet trenger 2x8 pins strømforsynings kabler. Jeg har kun en av disse kablene og trenger en til. Har sett rundt men finner ingen, kune 6 pins til 8 pins kabler noe som hjelper lite. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette? Helst innenfor Norge så det ikke tar så lang tid å få tilsendt i post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en nå som er 8pins i begge ender. Helst dette jeg vil ha i og med at 6 mins leder mindre strøm enn det kortet trenger.

Lenke til kommentar

Hva slags strømforsyning har du?

Er det modulære kabler du mangler må du kontakte PSU-produsenten for nye kabler da det ikke er en standard på modulære kabler som går inn i en gitt PSUen.

EDIT:

8-pin mot 6-pin er to ekstra jord-kontakter. 6-pin kan fint lede 150W eller mer så lenge kablene er tykke nok.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hva slags strømforsyning har du?

Er det modulære kabler du mangler må du kontakte PSU-produsenten for nye kabler da det ikke er en standard på modulære kabler som går inn i en gitt PSUen.

EDIT:

8-pin mot 6-pin er to ekstra jord-kontakter. 6-pin kan fint lede 150W eller mer så lenge kablene er tykke nok.

Jeg har denne her: Chieftec Super Series 650W PSU

Så du sier at jeg altså kan bruke en vanlig 8 pins kabel i det ene slottet og en 6 pins til 8 pins kabel i det andre?

Lenke til kommentar

Hei.

Har du funnet noen kabler?

Jeg har det samme strømmforsyning som deg, men mangler begge gpu kablene selv.

Komplett kunne ikke hjelpe meg,så har sendt mail til chieftec og hørt om dem kan skaffe løse kabler, evt gi meg pin out på kabelen slik at jeg kan lage den selv.

Noen andre som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...