ATLW Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Har 2 stk SSD disker i raid. Disse vil jeg instalere Windows 7 på. Men, di dukker ikke opp i instalsjonsvinduet hvor vi velger harddisker. Diskene som er plaser under RAID fra sATA port 1-4 er vekke fra listen. Hvorfor? LItt stressa -.- (RAID 0 om du må vite) Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Lastet inn raid drivere da? (under installasjonen av Win7) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Disse vil ikke synes uten en RAID driver. Så det neste spørsmålet er, hvilket hovedkort har du om du bruker fakeRAID (RAID via hovedkortets BIOS.) eller bruker du separat kontroller? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Har 2 stk SSD disker i raid. Disse vil jeg instalere Windows 7 på. Men, di dukker ikke opp i instalsjonsvinduet hvor vi velger harddisker. Diskene som er plaser under RAID fra sATA port 1-4 er vekke fra listen. Hvorfor? LItt stressa -.- (RAID 0 om du må vite) Hvis ikke driveren for RAID-kontrolleren du bruker er inkludert i windows så må du velge å isntallere denne under installasjonen for at disse skal dukke opp som valg. Jeg tipper dette er problemet. Du kan enten laste den inn fra et eksternt medium under installasjonen - eller evt. slipstreame inn driverene før du brenner platen du installerer fra. -Stigma Lenke til kommentar
ATLW Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 (endret) /Facepalm... Ser nå at om jeg faktisk ÅPNER mappen med driverne, sp kan jeg instalere driverne til pennen, og bruke den under instalasjonen. Litt flaut... Bare en smule. Fungerer nå. Endret 2. september 2011 av ATLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå