Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Heisann:) Tenkte jeg kunne starte en tråd om dette siden jeg lurer litt på topp farten ti RS4? Hadde også vært greit å vite hvordan den er iforhold til YZF 125? Hadde vært bra med raskt svar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Vil annta ca. det samme. Begge sykler har 15 hestekrefter, og begge er 4-taktere. Men jeg vet tror Apriliaen veier litt mindre. Er vel ikke snakk om mer en 15 kg tror jeg, så har nok ikke så mye å si. Toppfarten vil nok ligge på en 90-105 km/t tenker jeg. Endret 2. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 En kompis av meg har yzf, og han har fått den opp i 136 km/t. hvordan har dette seg? siden du sier de er relativt like og går i 90-105 km/t! takk for svar, forresten! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Da må han ha satt på et effektanlegg. 90 km/t er ikke dårlig uansett. Da henger du fint med i trafikken så og si overalt. Nå kan det hende jeg faktisk er helt på jordet, så skal ikke si meg sikker. Men ville gått for en litt eldre Aprilia RS 125. De eldre modellene har 2-takts motor. Bedre drag, og bedre lyd. Søker litt på Google nå, og fant litt interessant. Leser flere som sier at disse syklene gjør 130-160 km/t. Jeg var altså litt på jordet, haha. Endret 2. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 90km/t på en 125ccm med 15HK er elendig. Selv en gammel DT80 med 11HK klarer lett 110-115km/t. De fleste jeg kjenner som har hatt 125 (NSR 125 som regel) sier de går rundt 120km/t originalt. Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Sier du at RS4en går i 130-160 hvis du tar ut plomba? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Wikipedia, Aprilia RS, to-takt: http://no.wikipedia.org/wiki/Aprilia_RS125 Toppfart, med plombering: 135-140 km/t Toppfart, uten plombering: 165/170 km/t. YZF'ene gjør det nok ikke særlig mye bedre. Hva RS4'en gjør finner jeg svært lite info på. Har nok noe å si på at RS4'en er helt ny. Men den er dog 4-takt. Ville gått for en RS 125, og du får to-takt. En to-takt er mer effektiv, men krever litt mer vedlikehold. Behandler du sykkelen pent, bør dette gå helt fint. Endret 2. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Jammen jeg snakker jo om RS4, ikke rs(2-takt). Hva går den når du tar ut plomba? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Skal vi være realistiske, si 150 km/t. Give or take. Du kan jo også montere et effektanlegg, om dette ikke er nok fart for deg. Anbefaler deg fortsatt to-takt altså. I tillegg koster en ny RS4 nesten 55 000 kroner, som du sikkert vet. Disse syklene går enormt bra, med andre ord. Stor tank får du også. Ville gått for Aprilia uansett. Utrolig tøff sykkel, også er det ikke så mange som har denne, i forhold til YZF Endret 2. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Er litt blank på sykkel jeg, sorry for det. Men hvordan tar man ut plomba, er det lett? hvor gjør man det, gjør man det selv, eller? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det må gjøres selv, ettersom det ikke er lov. Evt. av en venn som kan dette. Plomberingen sitter inne i eksospotta, så du må skjære litt osv. Er litt blank på 125cc selv, så beklager for litt feilinformasjon. Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Den er grei, tusen takk for informasjonen! Hvis du blir stoppet av politiet, kan de se med et øyekast at du har tatt ut plomberingen? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Nei, det vil de ikke. Men de vil se det på farten din, og lyden. Lyd spiller kanskje ikke så stor rolle på 125cc. På moped (50cc), kan man lett høre om plomberingen er tatt ut. Og ta ut plomberingen kan være litt av en møkkajobb, og derfor anbefaler mange at du heller bare kjøper deg et effektanlegg/effektpotte. Dessverre så er det vanskelig og finne en potte som kan se original ut, da disse effektanleggene ofte er bekledd i blank aluminium, eller karbonfiber. Noe som gjør det lett og se at dette ikke er originalt. Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 http://www.ultimatemotorcycling.com/2011-aprilia-rs4-125-review Her står det at topp farten er 120 km/t! satser på at det er riktig Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Høres sannsynlig ut, ja. Absolutt ikke dårlig det, originalt. Da henger du helt fint med i trafikken overalt. Er vel nesten like greit å holde den original, etter min mening. Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 så iste sa du at den drar 90-105 km/t, og nå høres 120 km/t sannsynlig ut? hehehe, hva skal jeg tro på? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 De to 125 ccm'ene jeg har peiling på av de nyere, er CBR og YZF. Disse gjør omtrent 140 hvis du drar dem helt ut og får det til å klaffe. Kjøttkaker til middag og medvind må kanskje til. Men 130 skal ikke være noe problem med disse to syklene, hvertfall. Har ikke hørt om denne splitter nye (?) RS4, siden jeg ikke har peiling på Aprilia. Men om det er en firetakter og er ganske så ny, vil jeg tro den gjør det samme som CBR og YZF. Ikke bytt potta. Skal du først gjøre noe med den, legg penger i det, og bytt alt annet også. Da kan vi snakke om at du gruser kompisene, hvertfall Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) så iste sa du at den drar 90-105 km/t, og nå høres 120 km/t sannsynlig ut? hehehe, hva skal jeg tro på? 120 km/t høres mes sannsynlig ut en 145-155 km/t, som andre har skrevet på nettet. (Etter min mening). Men nå har ikke jeg verken en YZF eller RS4, så hva vet vel jeg. Slike reviews er mer troverdige også. Kjenner en som har en Husqvarna 125 cc, to-takter. Den gjør ca. 120 km/t. Som jigaplow sier over her. Har du ikke erfaring med verktøy, samt hvordan å mekke på moped, kjøp heller et nytt anlegg. Endret 3. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Felixius95 Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Noen som vet hva bensinforbruket til RS4 er? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Sjekket én link jeg fant, men der var det ikke skrevet noe om det. Men vil tro den bruker det samme som CBR, altså ca. 0,3 på mila. Om du kjører "normalt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå