Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia RS4 125 ytelse!

Felixius95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil annta ca. det samme.

Begge sykler har 15 hestekrefter, og begge er 4-taktere. Men jeg vet tror Apriliaen veier litt mindre. Er vel ikke snakk om mer en 15 kg tror jeg, så har nok ikke så mye å si.

Toppfarten vil nok ligge på en 90-105 km/t tenker jeg.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Da må han ha satt på et effektanlegg.

90 km/t er ikke dårlig uansett. Da henger du fint med i trafikken så og si overalt.

Nå kan det hende jeg faktisk er helt på jordet, så skal ikke si meg sikker.

Men ville gått for en litt eldre Aprilia RS 125. De eldre modellene har 2-takts motor. Bedre drag, og bedre lyd.

Søker litt på Google nå, og fant litt interessant.

Leser flere som sier at disse syklene gjør 130-160 km/t.

Jeg var altså litt på jordet, haha.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Wikipedia, Aprilia RS, to-takt:

http://no.wikipedia.org/wiki/Aprilia_RS125

Toppfart, med plombering: 135-140 km/t

Toppfart, uten plombering: 165/170 km/t.

YZF'ene gjør det nok ikke særlig mye bedre.

Hva RS4'en gjør finner jeg svært lite info på. Har nok noe å si på at RS4'en er helt ny.

Men den er dog 4-takt.

Ville gått for en RS 125, og du får to-takt. En to-takt er mer effektiv, men krever litt mer vedlikehold. Behandler du sykkelen pent, bør dette gå helt fint.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Skal vi være realistiske, si 150 km/t. Give or take. Du kan jo også montere et effektanlegg, om dette ikke er nok fart for deg.

Anbefaler deg fortsatt to-takt altså. I tillegg koster en ny RS4 nesten 55 000 kroner, som du sikkert vet.

Disse syklene går enormt bra, med andre ord. Stor tank får du også.

Ville gått for Aprilia uansett. Utrolig tøff sykkel, også er det ikke så mange som har denne, i forhold til YZF :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Nei, det vil de ikke. Men de vil se det på farten din, og lyden.

Lyd spiller kanskje ikke så stor rolle på 125cc. På moped (50cc), kan man lett høre om plomberingen er tatt ut.

Og ta ut plomberingen kan være litt av en møkkajobb, og derfor anbefaler mange at du heller bare kjøper deg et effektanlegg/effektpotte. Dessverre så er det vanskelig og finne en potte som kan se original ut, da disse effektanleggene ofte er bekledd i blank aluminium, eller karbonfiber. Noe som gjør det lett og se at dette ikke er originalt.

Lenke til kommentar

De to 125 ccm'ene jeg har peiling på av de nyere, er CBR og YZF. Disse gjør omtrent 140 hvis du drar dem helt ut og får det til å klaffe. Kjøttkaker til middag og medvind må kanskje til. Men 130 skal ikke være noe problem med disse to syklene, hvertfall.

Har ikke hørt om denne splitter nye (?) RS4, siden jeg ikke har peiling på Aprilia. Men om det er en firetakter og er ganske så ny, vil jeg tro den gjør det samme som CBR og YZF. Ikke bytt potta. Skal du først gjøre noe med den, legg penger i det, og bytt alt annet også. Da kan vi snakke om at du gruser kompisene, hvertfall ;)

Lenke til kommentar

så iste sa du at den drar 90-105 km/t, og nå høres 120 km/t sannsynlig ut? hehehe, hva skal jeg tro på?

120 km/t høres mes sannsynlig ut en 145-155 km/t, som andre har skrevet på nettet. (Etter min mening). Men nå har ikke jeg verken en YZF eller RS4, så hva vet vel jeg.

Slike reviews er mer troverdige også.

Kjenner en som har en Husqvarna 125 cc, to-takter. Den gjør ca. 120 km/t.

Som jigaplow sier over her. Har du ikke erfaring med verktøy, samt hvordan å mekke på moped, kjøp heller et nytt anlegg.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...