Spenis Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei, jeg leter etter låven som sier noe om hva du må gjøre før du laster opp bilde på internet av venner, famile, ukjente osv. Jeg vet det er en låv, men jeg finner den ikke. Vet noen hvor jeg kan finne den? Takk på forhånd Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Låver finner du på bondegården, lover kan du finne på f.eks lovdata.no Du får lete litt rundt der. 4 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 De gjeldende lovene er greit forklart her: http://hannemyr.com/faq/legal_dm07.shtml#opict Hovedregelen er at fotografen skal ha den avbildedes samtykke for å offentliggjøre bildet. ..Men - opphavsretten til bildet er det fotografen som eier - den avbildede kan kun publisere bildet hvis fotografen har gitt tillatelse til det. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 De gjeldende lovene er greit forklart her: http://hannemyr.com/...m07.shtml#opict Hovedregelen er at fotografen skal ha den avbildedes samtykke for å offentliggjøre bildet. ..Men - opphavsretten til bildet er det fotografen som eier - den avbildede kan kun publisere bildet hvis fotografen har gitt tillatelse til det. Hva du ikke vet Trondster....nyttige linker som skrives ut i pdf...kjempe bra Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Bah. Trodde det var kommet et nytt bygg i nettskyen - en norsk opplastningskanal kalt "Foto låven". Ble litt skuffet når dette åpenbart var feil. Endre tittel til "loven", så slipper andre å kaste vekk mange sekunder av livet på å komme med intetsigende kommentarer... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå