kalli Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvis man skal bare gjøre små justeringer på raw bilder (endre hvitbalanse, legge på gradient filter etc.) og jpeg bilder (effekter osv.) bør jeg gå for Lightroom, eller PhotoShop? Har Photoshop de samme mulighetene som Lightroom? Skal brukes med windows om det har noe å si. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Lightroom er en rawkonverter og et organiseringsverktøy. Du kan vel laste ned 30 dagers prøveversjoner av begge før du kjøper. Selv syns jeg det holder med Lightroom (selv bruker jeg Aperture, da), og må veldig sjeldent kjøre bildene gjennom andre programmer. Og de få gangene det er nødvendig syns jeg det holder med gratisalternativet Gimp. Endret 2. september 2011 av SKT Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvis man skal bare gjøre små justeringer på raw bilder (endre hvitbalanse, legge på gradient filter etc.) og jpeg bilder (effekter osv.) bør jeg gå for Lightroom, eller PhotoShop? Har Photoshop de samme mulighetene som Lightroom? Skal brukes med windows om det har noe å si. Med de kravene du setter opp: Helt klart Lightroom. Mye billigere, og enklere. //Ole 1 Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Vil tro du klarer seg lenge med Lightroom, men jeg har også Photoshop Elements i tillegg som jeg bruker innimellom. Det holder i lange baner for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå