raysv Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei, Har satt opp en VPN server bak en DIR-655 men sliter med å få kobla meg til når jeg sitter utenfor lokal nettet. Er det noen her som har satt opp dette før og vet hvilke instillinger som må til på dlink routeren for å få til dette? forwarder 1723 osv til vpn serveren.. slått av og på ppte alg'n uten at det gjør noen stor forandring (når jeg slår av ALGen får jeg ikke lengre kobla meg til på lokal nettet heller så lenge jeg bruker den eksterne ipen å kobler til med) HAdde satt pris på hvis noen hadde et stall tips, begynner å bli lite hår igjen på hue her. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Du må forwarde i modemet også med størst sannsynlighet. Samme porter men de skal åpnes til DIR655 IP. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Du må forwarde i modemet også med størst sannsynlighet. Samme porter men de skal åpnes til DIR655 IP. Kun om modemet ikke er et rent modem, men en modemruter. Men ja, om du i effekt har 2 rutere etter hverandre så må ruter1 forwarde til ruter 2 og ruter 2 må forwarde til PC-serveren for tjenesten. Alternativt kan man bridge modemruteren (i praksis slå av ruter-delen av modremruteren) og la ruter2 ta seg av alle ruterfunksjoner alene. Det er en my mer elegant og enklere løsning - men krever en del mer areid å sette opp. Det er ikke vanskeig om man vet hvordan - men om man aldri har gjort noe sånt får så krever det at man lærer litt om hvordan det gjøres naturligvis. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå