Euklid Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Alle disse kan sees på som parameter for hvilken skole som er mest "prestisjefylt" så du må nok være litt mer konsis presis. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Følger du etter meg? Dessuten kan man vel ikke si at det blir feil å skrive konsis? "adj. konsis ( a1) [kun'siːs] kort men dekkende, treffende" Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er det sånn at de som går på NHH får bedre jobber, rent statistisk sett? Da ser vi på de som har de samme karakterene da, og ikke noen som bare har festet gjennom hele studietiden. Nå er jeg på tynn is, men jeg ser for meg at hvis du har to identiske søkere hvor den ene har gått BI og den andre har gått på NHH ville man valgt den som har blitt utdannet ved sistnevnte. I det virkelige arbeidsliv kan jeg ikke se for meg at det blir en avgjørende faktor. Jeg tror mer at, hvis det er to identiske søkere, men en fra BI og en fra NHH. Så blir den valgt den som har gått på samme skole som den som ansetter :-) Kjent sak at folk har en tendens til å like folk som har gått på samme skole som seg selv, da de "vet hva de får" og foretrekker det. Noe som nok er en av grunnene til at toppledelsen i Norge er veldig NHH tung. [/ Fakta: En undersøkelse av de 500 største bedriftene i Norge er fordelingen følgende: 25 % av alle toppledere er fra BI Til gjengjeld er "kun" 18 % fra NHH, og 14 % er fra NTNU. Kilde: http://www.dn.no/kar...icle1966144.ece Ja, og det er 20000 BI-studenter mot 3000 NHH. Hva er mest imponerende? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er det sånn at de som går på NHH får bedre jobber, rent statistisk sett? Da ser vi på de som har de samme karakterene da, og ikke noen som bare har festet gjennom hele studietiden. Nå er jeg på tynn is, men jeg ser for meg at hvis du har to identiske søkere hvor den ene har gått BI og den andre har gått på NHH ville man valgt den som har blitt utdannet ved sistnevnte. I det virkelige arbeidsliv kan jeg ikke se for meg at det blir en avgjørende faktor. Jeg tror mer at, hvis det er to identiske søkere, men en fra BI og en fra NHH. Så blir den valgt den som har gått på samme skole som den som ansetter :-) Kjent sak at folk har en tendens til å like folk som har gått på samme skole som seg selv, da de "vet hva de får" og foretrekker det. Noe som nok er en av grunnene til at toppledelsen i Norge er veldig NHH tung. [/ Fakta: En undersøkelse av de 500 største bedriftene i Norge er fordelingen følgende: 25 % av alle toppledere er fra BI Til gjengjeld er "kun" 18 % fra NHH, og 14 % er fra NTNU. Kilde: http://www.dn.no/kar...icle1966144.ece Ja, og det er 20000 BI-studenter mot 3000 NHH. Hva er mest imponerende? Dette er vell kraftig missvisende: Det er ikke 20 000 studenter som går økonomi - og iallefall ikke 20 000 som tar siviløkonom. Og jeg er litt usikker med din definisjon av imponerende. Selv mener jeg det er mest imponerende å ha flest toppledere - uansett antall studenter... PS. Går for Siviløkonom på BI og er ikke objektiv - men det regner jeg kanskje ikke du er heller? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Er det sånn at de som går på NHH får bedre jobber, rent statistisk sett? Da ser vi på de som har de samme karakterene da, og ikke noen som bare har festet gjennom hele studietiden. Nå er jeg på tynn is, men jeg ser for meg at hvis du har to identiske søkere hvor den ene har gått BI og den andre har gått på NHH ville man valgt den som har blitt utdannet ved sistnevnte. I det virkelige arbeidsliv kan jeg ikke se for meg at det blir en avgjørende faktor. Jeg tror mer at, hvis det er to identiske søkere, men en fra BI og en fra NHH. Så blir den valgt den som har gått på samme skole som den som ansetter :-) Kjent sak at folk har en tendens til å like folk som har gått på samme skole som seg selv, da de "vet hva de får" og foretrekker det. Noe som nok er en av grunnene til at toppledelsen i Norge er veldig NHH tung. [/ Fakta: En undersøkelse av de 500 største bedriftene i Norge er fordelingen følgende: 25 % av alle toppledere er fra BI Til gjengjeld er "kun" 18 % fra NHH, og 14 % er fra NTNU. Kilde: http://www.dn.no/kar...icle1966144.ece Ja, og det er 20000 BI-studenter mot 3000 NHH. Hva er mest imponerende? Dette er vell kraftig missvisende: Det er ikke 20 000 studenter som går økonomi - og iallefall ikke 20 000 som tar siviløkonom. Og jeg er litt usikker med din definisjon av imponerende. Selv mener jeg det er mest imponerende å ha flest toppledere - uansett antall studenter... PS. Går for Siviløkonom på BI og er ikke objektiv - men det regner jeg kanskje ikke du er heller? Det er da ikke bare økonomer som kan bli troppledere, herregud. Du er neppe objektiv. Når 1/10 kan får like mange toppstillinger som 10/10 så er det imponerende. Det er uansett en kjent sak at NHH studenter er prioritert før BI-studenter, vet du ikke det er du blid for sannhet. Det er en grunn til at det kreves 53 poeng for å komme inn på NHH, mot 30 på BI Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) BI eller NHH? Det er faktisk de personlige egenskapene som er avgjørende. Endret 19. september 2011 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå