Gå til innhold

Sliter høy temp på Cpu?


maestr0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort sagt, ja.

Høy temperatur sliter på alle PC komponenter. Men 60 grader på en overklokket prosessor ville jeg ikke se på som et stort problem. Sjekk temp på andre komponenter i PCn med det samma. Kan lønne seg med en egen vifte på harddisker. Gir dem lengre levetid :)

Lenke til kommentar

Jeg har vulcano 9, nesten samme kjøler. Jeg er ganske sikker på at du ikke har tilstrekkelig kontakt mellom kjøler og CPU, bruker du Artic Silver3? Jeg har ca. 57 grader ved load og 190*12=2,28 Giga.

 

Ta av kjøleren og sjekk avtrykket på kjøleren, legg på fint tynt lag AS3 :smile:

Lenke til kommentar

Påstanden om at "alt er bra så lenge det ikke låser seg" holder overhodet ikke! Høy temperatur fører til forkortet levetid for komponentene.

 

Hvor grensen går, og hvor mye levetiden settes ned, er derimot noe annet. ;) Om et hovedkort varer i "bare" 10 år framfor 15 år, er jo irrelevant for de fleste.

 

Riktignok leste jeg et eller annet sted at CPU-temp aller helst bør være under 50 grader for å unngå et eller annet med ionefluksjoner eller noe veldig avansert i den duren. ;)

 

Edit: Skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...