magle Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 heisann, har et asus gf2 400mx 64 mb ram skjermkort, og dette skal jeg overklokke. skal skaffe meg thermaltake ribber, og så må jeg ha en ny vifte. men den skal ikke støye ! kan jeg få en bra vifte som gir meg bra overklokking uten at det støyer for mye? er også interessert i hva andre har presset ut av tilsvarende kort. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Om du tar en 60*60 mm vifte som ikke bråker så sinnsykt masse så bør vel det holde? Sett på en solid kjøeribbe og så kan du montere viften på siden slik at den blåser gjennom ribba mot et luftehull eller no __________________-skjermkortet |||||| ||||||Så setter ||||||du vifta ||||||her blåser mot venstre. Har en papst 19" 60*60 vifte som kjøler min thunderbird 950 mhz og det bør kanskje holde på et skjermkort. Bråker veldig lite. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg bruker selv en billig CoolerMaster SocketA-kjøler hvor jeg kjører viften på 5v. Holder i massevis til mitt GF2Ultra så lenge jeg ikke overklokker noe særlig. Dessuten bråker det ikke i det hele tatt og ser tøft ut :smile: Da har du også muligheten til å kjøre viften høyere ved f.eks spilling. -- Tommy H. Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Zalman har en bra kjøler ZM17CU som er en slags komprimert utgave av deres flower kjøler. Hvis skjermkortet ikke avgir mye varme så kan man kjøre den uten noen som helst vifte. Får man en vifte til å blåse litt luft over den så kjøler den hva det skal være. Tilogmed ditt gamle Geforce256 kort som du kunne steke speilegg på blir til en fin lunk. Eneste minuset er at du må lime den på GPUen med termisk lim. Da må man seff bruke arctic silver limet siden det er nesten like bra som vanlig arctic silver 2 pasta. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg skal montere kabinettvifte. Tenkte å rette luftstrømmen mot den orginale GPU-ribba. (har montert kjøleribber må minnet også) Mener dette burde funke, siden den orginale ribba er relativt stor. (Den står opp/ned uten vifte, så jeg tror en vifte kommer til å gjøre stor forskjell) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Det eneste som funker når du skal ha stille kjøling (bortsett fra vannkjøling) er en så stor (overflate!) ribbe som mulig og en tilsvarende liten vifte. (eller stillegående stor) Jeg brukte en boxed p3 ribbe på mitt forrige GF2/pro pluss vifta fra TaiSol gående på 5v. Lydløst og overklokkingsvennlig. Boret hull i ribba slik at jeg kunne bruke hullene i skjermkortet til å feste denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå