Morten21 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Hola! Har kobla til 2 skjermer på en pc, men kun den ene som virker! Drar jeg ut den ene som virker, så virker plutselig den andre, men får ikke bilde på begge 2 sammen, what to do ? Edit: Jeg har 2 CRT skjermer, om det skal ha noe å si! Endret 2. september 2011 av Morten21 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Har du lit mere detaljer om hvordan de er koblet (f.eks skjermkort , utganger , skjerm merke /modell og innganger ) ? Det som virker rart er at du signalet flyttes til den en skjermen bare ved å koble ut den andre . sånn i forbifarten ville jeg tolke det dithen at du sender samme bildesignal til begge skjermene men den ene tolker signalet riktig ( riktig oppløsning) og den andre får feil signal ( feil oppløsning ) . Når du kobler ut den som viker så justeres bildesignalet automatisk riktig til den skjerme som da er tilkoblet Det kan også være slik at skjermkortet automatisk velger en av skjenene som er tilkoblet Skal du bruke begge må du inn i kontrollpanelet å velg det Når du kobler ut den ene så velger skjermkortet automatisk å skifte til den utgangen som da er tilkoblet. Det er det jeg tror som skjer. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det som mest sansynelig skjer er at du trenger 2 skjermkort i sli/crossfire, eventuelt at kortet ditt ikke støtter flere skjermer, og velger prioriterer skjermen som blir plugget i utgang 1, men bruker andre skjermen når du kobler den ut. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hola! Har kobla til 2 skjermer på en pc, men kun den ene som virker! Drar jeg ut den ene som virker, så virker plutselig den andre, men får ikke bilde på begge 2 sammen, what to do ? Edit: Jeg har 2 CRT skjermer, om det skal ha noe å si! De fleste skjermkort takler 2 skjermer så lenge du ikke har et veldig gammelt et - men du må selvfølgleig sette opp sjermene til å bruke et dual-screen setup. Dette gjør du fra screen resolution i windows7. det er litt anderledes på tidligere versjoner som winXP. -Stigma Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Jeg har windows XP, og som skjermkort har jeg nvidia 9800 gt ell no, så det er ikke så gammelt. Noen som vet hvordan jeg fikser det med winXP da, nøyaktig hvor jeg skal gå for å fikse det? blir for van skelig det jeg driver med, med kun en skjerm. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Du må høgreklikke på skrivebord. Skjerminnstillinger eller noe lignende, og så må du "utvide skrivebordet" til den andre skjermen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg har windows XP, og som skjermkort har jeg nvidia 9800 gt ell no, så det er ikke så gammelt. Noen som vet hvordan jeg fikser det med winXP da, nøyaktig hvor jeg skal gå for å fikse det? blir for van skelig det jeg driver med, med kun en skjerm. På XP: Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, og så velg fanearket for instillinger. Der setter du opp at du skal bruke flere skjermer - og hvordan de skal relatere til hverandre. Jeg sjekket det opp fort for deg på en vituell XP maskin. -Stigma Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Win+p-->velg utvid. (hold ned windowsknappen på tastaturet, trykk p, kommer det opp en meny, velg utvid) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Win+p-->velg utvid. (hold ned windowsknappen på tastaturet, trykk p, kommer det opp en meny, velg utvid) Ganske sikker på at det ikke går i Windows XP :!: Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Win+p-->velg utvid. (hold ned windowsknappen på tastaturet, trykk p, kommer det opp en meny, velg utvid) Ganske sikker på at det ikke går i Windows XP :!: ok, var litt usikker på akkurat det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå