Gå til innhold

Kalibrering av dell u-2410?

BRDP

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg kjøpte meg en dell u2410 veldig fornøyd med denne monitoren forresten, men som den perfeksjonisten jeg er så har jeg hørt at man kan kalibrere denne skjermen til å bli enda bedre, så mitt spørsmål er som følger, kan man på en lett måte få fin kalibrert denne skjermen?

Har prøved og finne balansen selv men ender opp med og rote opp kontrast og farger mer en de var, prøvde også å kalibrere etter sånne bilder på nettet, men vell det gikk jo også dit der hvor pepperen gror.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet her?

Mvh BoozE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en kalibrator, og disse koster fort over tusenlappen.

Du har jo også DVDer som skal gjøre samme nytte, om enn noe mindre nøyaktig?

Ellers mener jeg å ha sett en anmeldelse av denne skjermen (eller 2412) hvor de i anmeldelsen hadde kalibrert skjermen og lagt ut innstillingene.

Men er ikke denne skjermen uansett kalibrert fra fabrikken? Vet det ikke er tilfellet med de fleste skjermer, men mener å ha lest at denne er det.

Lenke til kommentar

Du trenger en kalibrator, og disse koster fort over tusenlappen.

Du har jo også DVDer som skal gjøre samme nytte, om enn noe mindre nøyaktig?

Ellers mener jeg å ha sett en anmeldelse av denne skjermen (eller 2412) hvor de i anmeldelsen hadde kalibrert skjermen og lagt ut innstillingene.

Men er ikke denne skjermen uansett kalibrert fra fabrikken? Vet det ikke er tilfellet med de fleste skjermer, men mener å ha lest at denne er det.

En DVD guider deg til å gjøre grunnleggende innstillinger, men det avhenger av at du er nøyaktig og flink selv.

Skjermen kan være kalibrert fra fabrikken, men det betyr ikke at de får et perfekt resultat, og det kan gjerne være mer å hente der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...