Gå til innhold

Optimale drivere til Asus G73JH?


dustn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg klarer ikke å finne drivere for å få datamaskinen til å kjøre optimalt. Med stock-driverene fra fabrikken opplever jeg lagg, og at lyden henger seg i en evigvarende loop når jeg spiller spill fra Steam. Med nye lyddrivere bedres problemet noe, men maskinen kræsjer etter noen minutter. Nye skjermkort-drivere fryser bildet og jeg ender opp med en gråskjerm og maskinen kræsjer. Ytelsen i windows er også skuffende, og jeg opplever 5-sekunders forsinkelser når jeg åpner et nytt vindu i utforsker, eller mens jeg skriver dette. Jeg har gjennopprettet fra backup-partisjonen, uten at problemene løses. Tok en clean-install og installerte nyeste versjon av samtlige drivere, men endte med et ragnarok uten like med gråskjerm og lagg som man skulle tro var sent fra fanden personlig. Jeg trenger innspill på hvilke drivere som fungerer, og hva man må styre unna. Evt. svar på om det går an å levere maskinen tilbake til leverandøren (jeg har snart hatt den i ett år) og be om å få en ny laptop av annen modell.

 

Driverene jeg har idag:

 

Windows 7 x64 SP1

AMD skjermkortdriver versjon 8.881.0.0

Realtek lydkortdriver versjon 6.0.1.6410

Bios er 209 tror jeg

vBios vet jeg ikke.

Nyeste ATK- og chipsetdrivere.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men de fungerer ikke skikkelig de heller. Jeg har brukt maskinen med stock-drivere en god stund, men opplevde fremdeles problemer med lyd og lagg i spill. Veldig bittert å bruke 17 000,- på en maskin som ikke kan kjøre Day of Defeat:Source uten å lagge i kritiske øyeblikk.

Lenke til kommentar

Hei.

Hadde noen lignende problemer før.

Lastet ned AMD driver ver: 8.861.0.0 (11.6)

Oppdaterte BIOS til: 213

Realtek driver: 6.0.1.6438 Last ned siste versjon fra Realteks hjemmeside

 

I tillegg kan du bruke Power4Gear til å underclocke gpu'en når du ikke trenger full ytelse, holder seg mye kjøligere da. Går lett å bytte profil mellom de ulike klokkehastighetene med Fn+spacebar.

Fungerer fint når den klokkes tilbake også, bortsett fra at GPU-Z påstår GPU'en når 116 grader i Unigine Heaven :no:

Har ikke hatt noen problemer siden jeg oppdaterte Realtekdriverne fra hjemmesiden deres, heller ingen crashes ved høyeste temp (ikke det at jeg lot maskinen stå med så høye temperaturer).

 

Har forresten også en notebookcooler under maskinen.

 

 

Kansjke du finner løsningen her?

All the G73JH Problems and solutions here!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...