Gunfreak Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Pcen min og da hovedkort er 3 år gammlet, Gigabte GA-MA790x-DS4 DDR2, AM2+ Med AMD Phenom 9850 Quad core kan jeg ha 64bit da. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Ja, det kan du uten problemer. Alt du trenger er en os plate som har 64 bit i stedet for 32 bit. Men om du har mindre enn 3 gb med ram så kan du like godt holde deg til vanlig 32 bits operativsystem pga at det er det eneste som er fordelen med 64 bit, du får brukt og utnyttet mer ram i maskinen og i noen tilfeller så kan man merke litt økt ytelse. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Takk, har nettopp betsillt 4 gig, som sammen med de 3 jeg har vil gjøre at jeg har 7 gig. Kjøpte også Windows 7 der alle skal komme med 64bit, det står i hvertfall 32/64 i beskrivelsen Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Av egen erfaring så er det verste å finne 64 bits drivere til nettverket. Måtte selv bytte nettverksplugg, og valgte linksys wusb600n og lastet ned 64 bits driverne før jeg la in win. Funket problemfritt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Det hørtes da ikke bra ut, man skulle tro det var lett og inkuldert i windows? Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Kommer an på det, om det er et veldig gammelt kort så er det godt mulig at du vil slite med å finne drivere men i de fleste tilfeller så vil du få en fungerende driver med installasjonen av operativsystemet siden 64 bit begynner å bli standard og med det så kommer driverne, men det kan være lurt på forhånd å hente ned ethernet/trådløs drivere til en minnepenn for x64 for å være på den sikre siden. Her er linken i hvertfall for drivere til hovedkortet: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2695#driver Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Kjør Windows 7 Upgrade Advisor før du velger å oppgradere.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Takk, har nettopp betsillt 4 gig, som sammen med de 3 jeg har vil gjøre at jeg har 7 gig. Kjøpte også Windows 7 der alle skal komme med 64bit, det står i hvertfall 32/64 i beskrivelsen Nei. Det kortet der har bare 4 slotter med minne og om du skal slippe problemer, så bør du bruke matching kit brikker. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Takk, har nettopp betsillt 4 gig, som sammen med de 3 jeg har vil gjøre at jeg har 7 gig. Kjøpte også Windows 7 der alle skal komme med 64bit, det står i hvertfall 32/64 i beskrivelsen Nei. Det kortet der har bare 4 slotter med minne og om du skal slippe problemer, så bør du bruke matching kit brikker. vet ikke hvor du har det fra, men du trenger ikke matching kit brikker for at alt skal kjøre problemfritt, alt du trenger er brikker som støttes av hovedkortet og om de er "raskere" enn de som står i maskinene akkurat nå så vil de automatisk klokke seg ned til de som står i fra før av. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ja, det kan du uten problemer. Alt du trenger er en os plate som har 64 bit i stedet for 32 bit. Men om du har mindre enn 3 gb med ram så kan du like godt holde deg til vanlig 32 bits operativsystem pga at det er det eneste som er fordelen med 64 bit, du får brukt og utnyttet mer ram i maskinen og i noen tilfeller så kan man merke litt økt ytelse. Ved siden av en moderat ytelsesøkning (grunnet større register), åpner også dette for at programmer kan mappe filer over 2 GB i addresseområdet, og skjermkortdrivere får mappet en større del, for eksempel hele, av skjermkortminnet til adresseområdet. Det er ikke bare mengden RAM som øker, men også adresseområdet, som er ganske viktig. Jeg mener ihvertfall at en bør ha en spesifikk grunn til å installere 32-bit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 vet ikke hvor du har det fra, men du trenger ikke matching kit brikker for at alt skal kjøre problemfritt, alt du trenger er brikker som støttes av hovedkortet og om de er "raskere" enn de som står i maskinene akkurat nå så vil de automatisk klokke seg ned til de som står i fra før av. Har det fra lang erfaring. Flere problemer som har løst seg med å skifte til matching kit brikker. TS har 3 GB. Mest sannsynlig 1+2 GB. Så skal han sette inn 2+2 GB. Med å bruke 2+2+2+1 GB brikke, vil han ikke oppnå dobbel data rate og han vil få et minne som yter langt fra optimalt, men for guds skyld, bare klem inn de brikkene og ignorer mitt innspill. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Win 7 støtter det aller meste og har ennå ikke vært borti ting som ikke har vært støttet. Jeg hadde et gammelt pci nettverkskort og det hadde ikke 64 bits drivere. Kjøpte derfor en usb nettverksplugg med 64 bit støtte, og brukte vista 64 bits drivere inntil win 7 64-bits driverne kom. Problemet med nettverksdfriverne er at hvis du ikke har dem og win ikke legger dem inn kommer du ikke på nett og får hentet dem ned. Det kan du med alt annet, og win pleier hente ned annet selv. Gjelder kun trådløst nett. Jeg tok for min egen del og sjekekt det jeg hadde av skrivere og skannere om de hadde 64 bits drivere og lastet dem ned på forhånd, så det gikk raskt og problemfritt å legge inn win 7. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Har det fra lang erfaring. Flere problemer som har løst seg med å skifte til matching kit brikker. TS har 3 GB. Mest sannsynlig 1+2 GB. Så skal han sette inn 2+2 GB. Med å bruke 2+2+2+1 GB brikke, vil han ikke oppnå dobbel data rate og han vil få et minne som yter langt fra optimalt, men for guds skyld, bare klem inn de brikkene og ignorer mitt innspill. Du har forsåvidt rett i at det ofte oppstår problemer her , det er dog fullt mulig på de fleste Amd Am2 og Am3 å bruke ikke matchende brikker men man mister som regel noe ytelse og som du sier så er det ofte sånn at det kan oppstå problemer på en del hovedkort. Man sparer seg rett og slett litt problemer med å kjøpe matchende brikker. Når det gjelder TS hadde jeg personlig byttet ut hk med et Am3+ og kjøpt DDR3 minne isteden , på denne måten er det lettere for han å oppgradere til de nye Amd Bulldozer cpu'ene om han så ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå