Gå til innhold

Ny Skjermkort! Trenger støtte til 3 skjermer! + Nvidia 3d!

MPC

Anbefalte innlegg

Hey!

Skal endelig retire min gamle GTX 295 (eller stappe den opp i andre PCen/Sende til broren min) så nå trenger eg endelig ny GPU så eg kan makse nye spill som BF3!

Prosessoren eg har i dag er i5 2500 K OC @ 4,4 ghz så har eg også 8 GB DDR 3 Ram.

Lurar på om denne som eg ser på:

Gainward GeForce GTX 590

www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630955 støtter meir enn 2 skjermer! Grunnen til det er at eg har 2 x random 24'' BenQ skjermer som eg bruker no, og har kanskje lyst å kjøpe ny senter skjerm med 120 HZ res og så kanskje kjøpe Nvidia 3D seinare til film/spill.

Det står på komplett at den har 3 x DVI og 1 x Display Port. Så det hørast ut som den kan støtte 4 skjermer? Men ein venn av meg trur det er berre 2 nvidia støtter. Så eg trenger litt hjelp

- MPC !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Casen min, + 620 Watt Corsair er ikkje nok for sli trur eg, + hadde så vidt room for GTX 295, og GTX 590 er ca på same størrelse. Så trur eg skal gå for den. Har også midi tower, så ikkje akkurat stort plass!

Btw har i5 2500 K frå før 8 GB DDR3 16000 mhz ram, Asus p8p67 pro + SSD frå før så trur ikkje eg har noko flaskehalser (CPU OCa til 4.4 ghz :p)

Signaturen er gammal, den får eg vel edite seinare :p

Og ja, kjøper nok den skjermen i pakken med nvidia 3D!

Btw. har 2 x BenQ skjermer frå før som nemnt, bør ikkje være problemer for meg å bruke Nvidia Vision? Og tipper når eg bruker 3d må eg sikkert avkoble BenQ skjermene som eg ha frå før pga. dei er 60 hz!

Edit:

Må nok sikkert bytte inn min motherboard med Dustin Home pga. eg har fortsatt den motherboarden som er bugga :p Men må vel ikkje reinstallere PCen om motherboardene er nesten same bortsett frå sata feilen?

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Om du mener overklokking på GPU, så gjer eg ikkje det, så trur det skal gå bra!

Edit: Ah leste vel feil første gongen. Vi får sjå, trur det skal gå bra, men om det blir problemer, så kjøper eg ny Corsair!

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje dette er grunnen til at GTX 295 slår seg av og "flimrer" under BFBC2 på "High" graphics? Når eg spiller MW2 og andre "lette" spill så er det ikkje noko problemer, men under BFBC2 så flimrer det som sagt, og driveren slår seg av og på! Trudde at det var fordi at GTX 295 blei for varm eller begynte å bli øydelagd, men ser ut no som kanskje strømmen var eit problem på denne? Kva trur dere?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg og hadde hatt råd til det,

ville jeg kjøpt en ny strømforsyning likeså greit med en gang viss den du har er noen år gammel,

ville kjøpt enten 800 eller 850w for å være sikker,

koster jo bare ca. 200,- mer enn 650w fra Corsair

(Med mindre du sammenligner den billigste 650w med den dyreste 850w da, ca. 750,- vs. 1500,- :p )

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Så dette gjor eg:

Bestilte:

Asus Geforce GTX 590

BenQ 23,6" LED XL2410T

nVIDIA 3D Vision (Fikk dette samen med BenQ skjermen, og sparer ca 600 NOK)

Corsair TX V2 850W PSU

DVI til DVI kabel så alle mine 3 skjermer kan bruke DVI.

Ser dette bra ut?

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...