Spenis Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (Er ikke sikker på om jeg har postet dette riktig) Hei jeg er en 17 år gammel gutt som blir 18 i januar. Jeg skal ta billappen men har ikke råd til det, så jeg lurer på om man må være 18 for å søke lån? Siden jeg skal ut i lære neste år er det viktig for meg å ha billappen. Jeg vet at jeg kan ta mopedlappen, men for å være helt ærlig så synes jeg ikke noe særlig om å kjøre med noe som bare har to hjul... liker det ikke så godt. Takk for svar på fprhånd. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Til midler den mindreårige har tjent ved egen virksomhet, hører først og fremst det han eller hun har ervervet ved eget arbeid. I begrepet ”rår [...] over”, ligger at den mindreårige kan bruke midlene til forbruk, innkjøp, eller låne dem bort. Derimot kan den mindreårige ikke stifte gjeld, f.eks. ved avbetalingskjøp. Gjenstander den mindreårige har skaffet seg ved midler han eller hun selv råder over, kan vedkommende også fritt disponere over. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 En under 18 kan ikke ha gjeld, så da må du låne av foreldre eller få dem til å låne penger for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå