bogg Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei ! Eg er en gutt på 15 år som har veldig lust å bjunne og mikse/lage sanger. Lurer kraftigt på hva eg har bruk for ?? Eg har sett på Ableton live og Traktor utstyr, lurer på om eg trenger turntables til og lage Trance/Dubstep/Drum And Bass ?? Hva Program er best ?? Tusen takk Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Diverse hardware er ikke et must, men det kommer godt med under prosessen. En keyrig du kan koble til PCen mener jeg holder i massevis med mindre du skal spille på utesteder/mikse sammen andre sanger. Da kan du trene miksebord etc. FruityLoops og Reason er vel de meste kjente(?) musikkprogrammene, men Reason er best etter min mening. Desverre er det ganske komplisert, men om du klarer å lære det er det et knall-program : ) 1 Lenke til kommentar
bogg Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Diverse hardware er ikke et must, men det kommer godt med under prosessen. En keyrig du kan koble til PCen mener jeg holder i massevis med mindre du skal spille på utesteder/mikse sammen andre sanger. Da kan du trene miksebord etc. FruityLoops og Reason er vel de meste kjente(?) musikkprogrammene, men Reason er best etter min mening. Desverre er det ganske komplisert, men om du klarer å lære det er det et knall-program : ) Tusen takk for tilbakemelding Eg har litt lust og kjøpe Novation Launchpad og bruke Ableton live Er det veldig avansert eller er det lett og venne seg til ? :!: Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 NOvation, eller Ableton? Jeg vet at begge deler er veldig bra. Novation Launchpad er brukt av en rekke mashup-artister osv. Jeg kjenner flere som bruker Ableton, og det skal være knall, men jeg har ikke brukt det selv så jeg vet ikke hvor lett det er å venne seg til:( 1 Lenke til kommentar
bogg Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 NOvation, eller Ableton? Jeg vet at begge deler er veldig bra. Novation Launchpad er brukt av en rekke mashup-artister osv. Jeg kjenner flere som bruker Ableton, og det skal være knall, men jeg har ikke brukt det selv så jeg vet ikke hvor lett det er å venne seg til:( Tusen takk for hjelp Milkman Trur eg skal prøve Ableton live men må ha litt tid og tenke Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 hehe Jeg tror du skal gå for det du har mest lyst til å bruke. Les litt om det, se på et par tutorials og få litt feelingen av det, så bestemmer deg du nok fort. Hjelp er bare hyggelig å bidra med! : ) 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Diverse hardware er ikke et must, men det kommer godt med under prosessen. En keyrig du kan koble til PCen mener jeg holder i massevis med mindre du skal spille på utesteder/mikse sammen andre sanger. Da kan du trene miksebord etc. FruityLoops og Reason er vel de meste kjente(?) musikkprogrammene, men Reason er best etter min mening. Desverre er det ganske komplisert, men om du klarer å lære det er det et knall-program : ) FL og Reason er begge software for produksjon ikke DJ'ing, om målet til TS er å starte å mixe osv ville jeg sett på traktor eller serato 1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Hei ! Eg er en gutt på 15 år som har veldig lust å bjunne og mikse/lage sanger. Lurer kraftigt på hva eg har bruk for ?? Eg har sett på Ableton live og Traktor utstyr, lurer på om eg trenger turntables til og lage Trance/Dubstep/Drum And Bass ?? Hva Program er best ?? Tusen takk Diverse hardware er ikke et must, men det kommer godt med under prosessen. En keyrig du kan koble til PCen mener jeg holder i massevis med mindre du skal spille på utesteder/mikse sammen andre sanger. Da kan du tregne miksebord etc. FruityLoops og Reason er vel de meste kjente(?) musikkprogrammene, men Reason er best etter min mening. Desverre er det ganske komplisert, men om du klarer å lære det er det et knall-program : ) Diverse hardware er ikke et must, men det kommer godt med under prosessen. En keyrig du kan koble til PCen mener jeg holder i massevis med mindre du skal spille på utesteder/mikse sammen andre sanger. Da kan du trene miksebord etc. FruityLoops og Reason er vel de meste kjente(?) musikkprogrammene, men Reason er best etter min mening. Desverre er det ganske komplisert, men om du klarer å lære det er det et knall-program : ) FL og Reason er begge software for produksjon ikke DJ'ing, om målet til TS er å starte å mixe osv ville jeg sett på traktor eller serato Like that?^^ For å gå inn på mikseprogram også, så vil jeg anbefale Traktor pro 2. Endret 4. september 2011 av MilKman' 1 Lenke til kommentar
bogg Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Trenger eg noen spesielle software eller products ?? eg vil helst lage musikk og legge på youtube Helst Dubstep .. skal eg bruke drum maker products eller Traktor Kontrol x1, Maschine .. hva produkt trenger eg til og lage musikk, vil ikke spille på kulbber, barre en hobby for og se om eg kan lage like bra musikk som f.eks Nero, Skrillex, madeon og ikke minst Deadmau5. kommer helt sikkert ikke til og lage like bra men vil prøve .. Spørsmåle er .. Trenger eg produkts isåfall hva produkt's ?? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) du trenger ingen hardware, de fleste programmer for musikkproduksjon har allerede masse innebygde synths. etter som at du sier at du vil produsere musikk så ville jeg sett på ableton live eller reason. men dette er dyr programvare, om du bruker ableton ville jeg også installert native instruments sin VST massive som er et meget bra verktøy for å produsere fete basslinjer. om du skal kjøpe noen maskinvare så hadde jeg starta med et midi keyboard da det er mer intuitivt og gir bedre workflow enn å "tegne inn" toner med musa eller emulere et keyboard på tastaturet. et keyboard som dette: http://www.4sound.no...64&artno=252729 er sikkert godt nok til å starte med Endret 5. september 2011 av weebl 1 Lenke til kommentar
bogg Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 du trenger ingen hardware, de fleste programmer for musikkproduksjon har allerede masse innebygde synths. etter som at du sier at du vil produsere musikk så ville jeg sett på ableton live eller reason. men dette er dyr programvare, om du bruker ableton ville jeg også installert native instruments sin VST massive som er et meget bra verktøy for å produsere fete basslinjer. om du skal kjøpe noen maskinvare så hadde jeg starta med et midi keyboard da det er mer intuitivt og gir bedre workflow enn å "tegne inn" toner med musa eller emulere et keyboard på tastaturet. et keyboard som dette: http://www.4sound.no...64&artno=252729 er sikkert godt nok til å starte med Skal eg ikke kjøpe noe lignende The Ableton Live Controller ? har litt lust på noe hardware og hehe. Men tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 om du tenker på en novation launchpad? nei du trenger ikke det. kjøp deg et billig MIDI keyboard som det jeg linka til husk det må ha USB tilkobling ellers må du investere i et dyrt MIDI lydkort. start i de små, lær deg å bruk programvaren om du fortsatt koser deg med å produsere musikk om 4 måneder eller noe og du føler at mus, tastatur og MIDI keyboardet begrenser deg så kan du tenke på å investere i dyrere hardware. fancy gadgets gjør deg ikke til en bra producer, talent gjør deg til en bra producer 1 Lenke til kommentar
bogg Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Tusen takk for all hjelp Tror eg skal satse på det keyboard dingsen Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Et spørsmål, hvordan er keyrig-49 forskjellig fra det midi-keyboardet du linket? Det har samme funksjon, right, bare at det har flere tangenter.? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 jepp pretty much that Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå