erten_fjerten Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei! Som veldig ny bruker på forumet var jeg usikker på hvor følgende spørsmål burde postes. Men tok det her jeg. Når jeg skal kjøre et script/kode på NetBeans (lokalt på PCen) klarer ikke glassfish å starte. Det er uaktuelt å benytte seg av TomCat ettersom det ikke kan kjøre JSF. Følgende feilmelding kommer: "2011-09-02 14:29:28.480 GMT : Could not listen on port 1527 on host localhost: java.net.BindException: Address already in use: JVM_Bind" Du tenker nok nå at det bare er å finne ut hvilke program som kjører på porten og lukke denne i "Oppgavebehandling". Eneste problemet er at det ikke er noe som kjører på disse portene. Noen som har noen råd? På forhånd takk! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Brannvegg? Feilkonfigurert glassfish? Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Vet at det ikke er brannmuren som er problemet. Men hvis det er noe som skal være feilkonfigurert i glassfish, har du noen tips eller råd om hva som kan være feilkonfigurert? Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 [...] Eneste problemet er at det ikke er noe som kjører på disse portene.[...] Og det er du helt sikker på? Har du faktisk sett etter at det ikke er noe som "snurrer og går" på denne porten? Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Kjørte "netstat -a" kommandoen i CommandLine, og der er det ingenting som er er "idle" eller som kjører på porten. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Lytter du på 127.0.0.1 eller nettkortets IP-adresse? Kobler du til adressen du lytter på? Kobler du til localhost mens Glassfish kun lytter på ekstern adresse så vil det forklare saken. Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Hvordan finner jeg ut av dette? Er ikke så rutinert med NetBeans og Glassfish! Endret 4. september 2011 av erten_fjerten Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 google? Nei begge lytter på localhost så er nok ikke det som er problemet... men jeg gir opp midlertidig. Tar bare å avinstalerer og instalerer glassfish på nytt hver gang jeg starter netbeans. Tar bare 2min eller noe, ikke så veldig problematisk! men TUSEN TAKK til alle som har prøvd å hjelpe! Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Hvordan fikse problemet: Last ned NetBeans 6,9,1 istedenfor til har fått fisket bug! Endret 29. september 2011 av erten_fjerten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå