madi Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei, Jeg har fått ny jobb som 1. og 2. linje support. Jeg har bachelor i webkommunikasjon. Og har 6 måneders erfaring fra 1. linje support og den tekniske delen. Skal få 190 kr i timen. Er det bra lønn? Evt hva er vanlig å ligge årslønn på for en slik stilling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hei, Jeg har fått ny jobb som 1. og 2. linje support. Jeg har bachelor i webkommunikasjon. Og har 6 måneders erfaring fra 1. linje support og den tekniske delen. Skal få 190 kr i timen. Er det bra lønn? Evt hva er vanlig å ligge årslønn på for en slik stilling? Ca. 30 000 i måneden for 1. og 2. linje support er vel rundt normalen. Det er jo ganske dead on hva du har. Ellers er det vanskelig å definere hva som er normalt, da det varierer voldsomt rundt i landet. Lenke til kommentar
madi Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Kanskje burde forhandle litt mer om lønna for å gå opp litt mer? :S Flere som har synspunkter? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Kanskje burde forhandle litt mer om lønna for å gå opp litt mer? :S Flere som har synspunkter? Når ble 360K i året dårlig for 1./2. linje support? Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvor jobber du? Lenke til kommentar
MT. Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 190 med tanke tanke på din utdanning og erfaring høres helt ok ut for rene supportstillinger. Lenke til kommentar
SpinozaSittSkjegg Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Tror du kunne forventet litt mer, jeg er ikke ferdig med min bachelorgrad allerede, men tjener 150ish,- i timen på 1. linje support. Du kan ihvertfall regne med et lønnshopp etter du har jobbet der et halvt års tid, det er vel normalen? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg jobbet i ErgoGroup i akkurat samme stilling og jeg hadde 350ish i året, noe som er forholdsvis normalt innen kundeservice generelt. Kommer du deg på drift så hopper lønna umiddelbart. Spørs om det er privat eller offentlig sektor dog. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg synes ikke det var noe ulønn, spørs om det er vanlig brukerstøtte eller applikasjons support (litt mer teknisk). Men ikke stort å klage på der, bare pass på at du har med i kontrakten at du skal gå opp etter 6/12mnd. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er man ikke overkvalifisert til support når man har høgskoleutdanning? 1 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Har 350k i årslønn nå første året mitt i arbeid (drift 2.linje, gjennom et bemanningsbyrå. ) etter bachelor data.ing utdanning. Lønnen stiger nok en del om jeg får fast ansettelse. Er ikke helt fornøgd med den lønna, men å få arbeidserfaringen er viktig for min del nå i starten. 190 * 1950 timer gir deg ca 370~ i grunnlønn, ikke så veldig gale det for første året, ca snittet for det gamle klassen min har nå første året i arbeid. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Spørsmålet er om man faktisk drar noen fordel hos arbeidsgiver av å ha en bachelor grad når man jobber på support. Jeg har jobbet på support et par steder og de gir alltid den opplæringen som trengs. De som ikke klarer å henge med på opplæringen får ikke jobb. Nå skriver jo ikke trådstarter hva slags support det er snakk om. Er det midt i blinken for hans utdannelse så kanskje. Uansett support er en ren utgiftspost for firmaet og de gir ikke mer lønn enn det de må. Derfor tror jeg heller at firmaet vil bruke en fyr som utmerker seg under kursing som de kan betale 180kr/t enn en som har en flott utdannelse men vil har 200+ i timen. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Den lønna ligger på rundt lønnstrinn 42 (eller ganske over da), det er det samme som en Kaptein i forsvaret tjener med 15 års ansinitet, og også det samme som en pedagogisk leder i en barnehage tjener, så er ikke så vært lønn nei ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå