Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativ til en HUB

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha to tilkoblingspunkter til en ADSL-linje fra NGT. Jeg har en HUB som gjør jobben helt fint, men jeg vil helst slippe å bruke den med tanke på plass og at den krever strøm.

Har sett at det finnes en slags telefonsplitter; den består av en RJ-45 plugg som det går to kabelstumper ut av. Disse har så sin egen RJ-45 plugg i enden.. Duger den til Ethernetsplitting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha to tilkoblingspunkter til en ADSL-linje fra NGT. Jeg har en HUB som gjør jobben helt fint, men jeg vil helst slippe å bruke den med tanke på plass og at den krever strøm.

Har sett at det finnes en slags telefonsplitter; den består av en RJ-45 plugg som det går to kabelstumper ut av. Disse har så sin egen RJ-45 plugg i enden.. Duger den til Ethernetsplitting?

Nei, det gjør ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg har kun en PC som skal brukes. En bærbar. Jeg hadde tenkt på muligheten til å ta med den ned i kjellerstua, uten å dra med meg en laaaang kabel hver gang :)

Nå var det ikke strømregningen jeg tenkte på, men heller tilgang til strøm.

Jeg kan jo så klart bytte kabel på ADSL-modemet hver gang jeg bytter på å være oppe og nede, men i lengden blir det litt tungvint.

HUB'en må vel opp på en eller annen måte da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...