Pantheon Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg skal ha to tilkoblingspunkter til en ADSL-linje fra NGT. Jeg har en HUB som gjør jobben helt fint, men jeg vil helst slippe å bruke den med tanke på plass og at den krever strøm. Har sett at det finnes en slags telefonsplitter; den består av en RJ-45 plugg som det går to kabelstumper ut av. Disse har så sin egen RJ-45 plugg i enden.. Duger den til Ethernetsplitting? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg skal ha to tilkoblingspunkter til en ADSL-linje fra NGT. Jeg har en HUB som gjør jobben helt fint, men jeg vil helst slippe å bruke den med tanke på plass og at den krever strøm.Har sett at det finnes en slags telefonsplitter; den består av en RJ-45 plugg som det går to kabelstumper ut av. Disse har så sin egen RJ-45 plugg i enden.. Duger den til Ethernetsplitting? Nei, det gjør ikke det. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Du kan ha 2 nettverkskort i den første maskinen og koble videre fra den til neste maskin. Forstår ikke helt hvordan en liten hub kan ta så stor plass? Har 2,7 M2 her og kose meg på eg. Printer og switch er det plass til. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Prøv å ikke la noe annet enn hub'en være koblet til strømmen i ett år, og du kommer til å få latterkrampe av strømregningen. Skal vedde på at papiret alene er verd mange ganger beløpet du skylder Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har kun en PC som skal brukes. En bærbar. Jeg hadde tenkt på muligheten til å ta med den ned i kjellerstua, uten å dra med meg en laaaang kabel hver gang Nå var det ikke strømregningen jeg tenkte på, men heller tilgang til strøm. Jeg kan jo så klart bytte kabel på ADSL-modemet hver gang jeg bytter på å være oppe og nede, men i lengden blir det litt tungvint. HUB'en må vel opp på en eller annen måte da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå