Nilsen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Eksterne harddisker og minnepinner avgiftbelagt i Sverige. Nå må de betale harddiskavgift Lenke til kommentar
Populært innlegg Prusk Skrevet 2. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2011 Enkelte ganger lurer jeg på om politikerne tenker selv. 10 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 I Spania så ble dette misbrukt så i de grader , noe som forteller meg at dette sannsynligvis kan skje i sverige også. I korte trekk så ble en stor del av pengene som skulle gå til artistene stukket i selskapene egne lommer... 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Selvsagt går det rett til plateselskapet. Plateselskapet betaler vel ikke akkurat "utbytte" til artistene. Om ikke artistene kan vise til salg, så tjener de vel heller ikke penger. Vil tro film og seriebransjen har vel så stor andel av plassen på "piratharddiskene". Fordelingen av penger der vil vel også være enklere. Lenke til kommentar
Perril Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Kommer dette til Norge.... vel... bare prøv... THE WAR IS ON! 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vice Skrevet 2. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2011 Hvorfor skal man da kjøpe musikk på vanlig måte, og ikke kopiere, når man tvinges til å betale for musikken på forhånd slik som dette? 13 Lenke til kommentar
douwethaman Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 @ Perril akkurat slikt som norske kjempet mot DLD? var litt svakt det syns jeg... men jeg trur nok at det er noen hackerkids som kommer til å grisehacke DLD serverene og hva som er koblet til det, gleder meg. og wtf?! betale avgift til HDD?! det blir bare mer og mer nazi! 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Interessant. Det er altså en avgift for muligheten til å privatkopiere. Plateselskapene fortsetter å imponere. Politikerne imponerer ikke. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Mister mer og mer respekten for musikkindustrien, og den er rimelig tynnskrapet fra før av. På tide at noen med innhold mellom ørene tar over styringa og får den skuta på rett kjør igjen snart.. Som Perril sier : Bare prøv... Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Sukk...Skrive om dette her..Da er det vel bare snakk om tid før Avgiftspartiet med jens i spissen innfører dette i Norge også... Lenke til kommentar
Populært innlegg Prusk Skrevet 2. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2011 Når man betaler en avgift for å kopiere - da bør man jo nesten kopiere for å få noe for pengene? 30 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Kommer dette til Norge.... vel... bare prøv... THE WAR IS ON! Som Perril sier : Bare prøv... Da er det vel bare snakk om tid før Avgiftspartiet med jens i spissen innfører dette i Norge også... Nå betalte man ganske lenge avgifter på tomme kasetter, VHS-bånd og brennbare CD- og DVD-plater i Norge. En del år siden jeg bodde i gamlelandet, så vet ikke om de faktisk har fått fjernet det. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Dette er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. 9 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jaha? Og om man har en harddisk full av image filer til virtualisering eller ISO filer av Linux distroer? Urettferdig avgift, DLD kan ennå stå for fall, men dessverre tror jeg vi kan takke Breivik for at politikerne kan innføre det. Med alle disse skremmedustene som dukker opp i media så vil massene følge dem. Da tenker jeg på de bedreviterne som har hevdet PST kunne ha funnet Breivik og stanset han med overvåkning etc etc. Det er disse som nå vil prise DLD, egentlig om man støtter det så har SAS en avgang til New York i Uniten Bløff, støtter man DLD så er det bedre å bare forberede noen 747'er og A380'er og send dem over dammen. Det holder med ett overvåket land... Men til saken... Når kommer avgiften for dustete politikere? 2 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Minnepinner får en avgift på 1,25 svenske kroner, med et tak på 100 kroner. Mangler det ikke noe her? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det eneste positive her, for oss nordmenn, er at svenskene i større grad enn før vil handle slike varer i Norge når de først er her på reise. 2 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Minnepinner får en avgift på 1,25 svenske kroner, med et tak på 100 kroner. Mangler det ikke noe her? 1,25 svenske per GB skulle det stått, rettet nå :-) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvis musikkbransjen hadde sett å kvittet seg med alle mellomleddene i industrien så hadde ikke piratvirksomheten vert så ille. Men når rubbel og bit av producere, sjefer, teknikere, managere, assistenter +++ skal ha en del av kaka sammen med de som faktisk lager musikken er det ikke rart vert ledd får lite penger. Cut the middle-men! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Nå betalte man ganske lenge avgifter på tomme kasetter, VHS-bånd og brennbare CD- og DVD-plater i Norge. En del år siden jeg bodde i gamlelandet, så vet ikke om de faktisk har fått fjernet det. En slik avgift på bånd og kassetter var lettere å svelge fordi det var i praksis kun én ting man brukte opptakskassetter til før: gjøre opptak av musikk. På CD'er hadde/har man vel også en lignende avgift, men der er det vel kun avgift på de CDene som er merket "musikk"? Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det er slike saker som får meg til å tenke at om det kommer til Norge blir det trøbbel. For å så komme på at politikerne i Norge har allerede gjort en hel haug med ting det skulle bli bråk for... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå