Gå til innhold

HTC satser stort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg prøvd andre Windows Mobile 5/6/6.5 produkter enn min egen HTC HD2, men med HTC sitt Sense UI på toppen av det så var ikke det OSet noe mer komplisert å bla i, sov. enn Android.

Leste flere steder om folk som syns Windows Mobile 6.5 var kronglet, så fikk jeg HTC HD2'en da, min første touchtelefon, trykket litt på den og kunne ikke skjønne hva de mente, for dette var jo kjempeenkelt å forholde seg til. :p

Prøvde den første WP7 ROM som kom til min HD2 på Xda. Raskt, enkelt og lett oversiktiglig. Dog droppet jeg den til fordel for Android 2.3 ene og alene fordi det var noe som tappet batteriet når jeg kjørte WP7 som jeg ikke fant ut av til tross for å ha skrudd av både ditt og datt.

Men hvis det ikke kommer noen likandes WP7 telefoner snart (da mener jeg telefoner bedre speccet enn min gamle HD2) så får jeg vel heller prøve en WP7 Mango ROM på den. :p

Kjekt å høre at det er noe fornuft igjen i verden. Men vi er nok ganske alene... ;)

Jeg har brukt Windows Mobile for fullt siden Qtek 9100 kom i slutten av 2005, og innser at det i enkelte sammenhenger kunne vært mer elegant. Men funksjonaliteten i OSet var det ingenting å si på.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på å høre hva du legger i åpent når det kommer til Windows Mobile.

Enkelt.

Vil du endre på Startmenyen? OK, gå til \Windows\Start menu og endre det du vil.

Vil du redigere noe i registeret? Vær så god! (Dette savnet er STORT!).

Vil du programmere litt? Enkelt, du kan til og med bruke VB. :)

Lenke til kommentar

Det har jo ingenting med hårsår å gjøre. Kommentaren din var helt random.

Hvordan du klarer å tenke på Vista etter å lest en artikkel om Windows Phone 7.5 (Mango oppdateringen) er for oss uforståelig.

jeg tenkte tilbake på microsoft sine "oppgraderinger"

Selv om du skriver at Windows XP og Windows 7 var bra, så ser du nesten ut til å ignoere det og det faktum at Windows Phone 7 versjonen som allerede er ute også er bra.

jeg har prøvd wp6 har jeg prøvd, og der prøvde de og lage en ny iphone. Men wp7 ser veldig bra ut, har hørt at det er bra, men så er detat microsoft kommer med "oppgraderinger". og det er jeg litt skeptisk til

Det du kommenterer blir det samme som at jeg skulle sagt; 'Dere vet at det var Google som laget Lively? Stoler ikke på de lenger...' i en tråd som handlet om en mobil med Android OS.

Er akkurat like relevant som din kommentar.

nei, for og si det på din måte. hadde toyota solgt biler i 2007 som ikke hadde bremser. så kommer de med en ny bil i 2011. da stoler jeg ikke lenger på dem, og kjøper ikke bilen

Hadde det vært snakk om den direkte etterfølgeren til Windows Vista, ja da hadde kommentaren din vært på sin plass og du hadde uttrykket din skepsis. Men i en tråd om et mobil OS som allerede har vist at det har kvalitet? Der hører den absolutt ikke hjemme, beklager.

det er microsoft som har laget vista og mango. det er relevansen. men du mener denne diskusjonen hører hjemme bedre. folk som må forsvare et av verdens største selskap i et mobilforum?

og du trenger ikke beklage. jeg ser at du prøver og bevise meg feil i å kommentere og jeg ønsker at du fortsetter :)

Lenke til kommentar

jeg har prøvd wp6 har jeg prøvd, og der prøvde de og lage en ny iphone. Men wp7 ser veldig bra ut, har hørt at det er bra, men så er detat microsoft kommer med "oppgraderinger". og det er jeg litt skeptisk til

Hele den setningen der er så ignorant som det bare går ann...

Det er ikke noe som heter wp6, det heter Windows Mobile og det har vært ute ekstremt mye lengre enn iphone, men det var mer retta mot bedrifts marketdet.

Windows Phone er et helt nytt operativ system rettet mot de vanlige forbrukerne spesielt.

Kunne vært en ide å sjekke opp litt informasjon før mann kommenterer på ting mann ikke helt har peil på.

Endret av Joebean
Lenke til kommentar

Snip, snip

Forsvarer ikke Microsoft. Samme om det hadde vært Apple, Google, Intel, Micorsoft, Opera eller hva det måtte være.

Så på generelt grunnlag er du skeptisk til alt av oppdateringer/nye produkter fra alle mulige slags selskap fordi de har gjort en glipp en gang i tiden, så du ser helst at det siste de lagde var det produktet som fungerte før feilen ble gjort?

Så du ville ikke kjøpt bilen selv om det var besvist at den var tipp topp, som tilfellet er i denne saken?

Uansett er bilmetaforen blir bare feil, da bremser er mye viktigere på en bil enn f.eks en klipp og lim funksjon i et mobilt OS.

Artig at du sier at Windows Mobile 6 var et forsøk på å lage en ny iPhone, når faktum er at Windows Mobile 6 kom ut 4 måneder før den første iPhone. :whistle:

Det var bare en naturlig utvikling av et OS for håndholdt enheter som har tilgjengelig fra Microsoft lenge før den første iPhone i det hele tatt var på skisseblokka.

Uansett... WP7, Android og iOS er alle bra mobile OS. Så det er i bunn og grunn bare å velge det en liker best.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Andoid is here to take over the world!

Ja, Android er meget, meget bra. :)

Det er bl.a. derfor det blir så spennende så se hva Microsoft får til med Mango som skal konkurrere med Android. Selv har jeg har troen på Microsoft, men jeg lurer på om de er for sent ute.

Hadde det utelukkende vært snakk om funksjonalitet, tror jeg at Microsoft hadde vært ledende enda (tro det eller ei, Windows Mobile var umerket til businessbruk), men de kunne gjort en bedre jobb med å pusse opp UIet mye, mye tidligere. "Kidza" vil ha det "shiny" (der "Kidza" kan være alt fra en 13 år gammel jente til en 60 år gammel mann med generelt begrensede datakunnskaper, og "Shiny" betyr at man i praksis tar de enkle menyene til en gammel Nokia, setter farge og gloss på, og krydrer med litt enklere, men nyere teknologi. Takk, Apple, takk.).

Lenke til kommentar

Hadde håpet at HTC skulle kutte ut M$.

Andoid is here to take over the world!

Jeg er ikke helt enig! Jeg foretrekker Android selv, men WP7 er et mye greiere operativsystem som presser seg godt mellom entusiasten og simple-simon.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...