sttrons Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Bildet tatt i Manchester langs den ene kanalen. Bildet skal ikke formiddle noe spesielt, annet en på en dekorativ måte. ønsker kritikk på allt som kan kritiserers, men mest farger og komposisjon. har ligget brakk en god stund med fotograferinga og prøver å komme igang igjen. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Meningen med et bilde er vell egentlig å formidle noe spesielt. Komposisjonen er jo grei nok, det du har som motiv er ikke midstilt. Derimot er det et mørkt og kjedelig bilde, viser ingen historie om hva dette er. Er "bare" noe som ligger som søppel på bakken. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Et bilde trenger strengt talt ikke å formiddle noe veldigt spesielle ting. se et bilde av noen røyr, ledninger, makro av en blomst med en veps på. har mine tvil om at alle bilder av den katogorien formidler noe annet en det det viser. men ja, skal være enig i at det kansje er litt mørkt og kjedelige farger, og det er vel den kritikken jeg er ute etter, hvordan bildet funker komposisjons messig og farger, ikke hva det formiddler =) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Komposisjonen er ikke problemet. Motivet er kjedelig, med mindre man vil være veldig analytisk og si noe om hvordan mennesket hiver gifta på bakken og forgifter jorda (mosen så jo nesten ut som en dårlig tegning av verdens jordoverflate) når de er ferdige med å røyke selv, eller hvordan det å lese er blitt såpass vanlig at typografien er blitt viktigere enn teksten. Det er selvfølgelig bare tull og tøys, og gjør ikke bildet noe bedre. Et bilde av en blomst med en bie dokumenterer naturen, 99% av de bildene er også dårlige. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Et forslag..... Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Et bilde trenger strengt talt ikke å formiddle noe veldigt spesielle ting. se et bilde av noen røyr, ledninger, makro av en blomst med en veps på. har mine tvil om at alle bilder av den katogorien formidler noe annet en det det viser. men ja, skal være enig i at det kansje er litt mørkt og kjedelige farger, og det er vel den kritikken jeg er ute etter, hvordan bildet funker komposisjons messig og farger, ikke hva det formiddler =) Ethvert bilde bør formidle noe for at andre skal bli nysgjerrige og interessert i akkurat det bildet. Et makrobilde av en blomst med en veps på bidrar til vår/sommer-følelse og kanskje lukten av en blomstereng. Bildet ditt er desverre mørkt, flatt og kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå