silence123 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Hei! Jeg og ett par venninner leide et hus i år. I vinter, da det ble veldig kaldt, frøys rørene i kjelleren (det var ikke spesielt bra isolert i kjelleren) og det endte med vannlekkasje. Da huseieren kom for å ordne opp, fortalte de om varmekablene som var på vaskerommet. Bryteren til disse var en vanlig lysbryter, og hadde to lysbrytere over seg. Vi hadde aldri fått beskjed om hva den var til, og merket ikke noe forskjell da vi skrudde den av og på - så derfor har den bare stått av. Greia var at vi fikk beskjed om at "varmekablene på vaskerommet må stå på for at rørene ikke skal fryse!" Litt for seint å fortelle det når skaden alt har oppstått. De har helt siden vi flyttet ut prøvd å finne flest mulig grunner til å ta depositum, som flassing av maling på kjøkkenet (som ville vært alminnelig slitasje, men da vi reiste bort for å se - hadde det ikke skjedd). Må male om stua fordi veggene var gule (vi fikk lov til å røyke inne, noe de også gjorde selv, vi hadde også vasket veggene og de var ikke spesielt gule). Ja, jeg kan lage en lang liste, men det er ikke nødvendig. Vet ikke om det over er relevant... Men spørsmålet er i alle fall som følgende: Nå holder huseierene tilbake depositum, for de mener de har krav på det siden det ble vannskade og utgiftene de fikk pga det. Har de lov til det? Om de har lov til det, så er det ikke noe poeng for meg å kjempe på det - så håper på svar! Lurer også på om det er en skade i huset, for la oss si rundt 500 kroner, har de lov til å holde tilbake hele depositum? Endret 2. september 2011 av silence123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Står depositumet på en dedikert depositumskonto i ditt navn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå