Bazze Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hvilken versjon av Windows vil teoretisk kunne gi best ytelse på følgende oppsett: AMD Athlon 1,3ghz 256mb RAM Nivida GeForce2 32mb 80gb Maxtor 7200rpm På forhånd takk Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Windows XP såklart.? Altså, best ytelse? Du kan jo ikke benchmarke hvor mange Frames per second du får i Windows da! Og hvis du tenker på spill så spiller OS ingen rolle. Under 1FPS i forskjell. Og XP er by far det beste av Windows OSene hittil... (Og kanskje også for alltid...) Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Feil blib. Xp suger ressurser, så det vil ikke være mye igjen til spill. Kommer igrunn helt an på hva du skal bruke maskinen til. Nyere os er sikrere og mer stabile, men bruker mer ressurser. Vil i utgangspunktet ikke anbefale deg xp med bare 256 MB RAM. Det går, men ikke nødvendigvis fort. Regner med at den maskinen din bruker sdram, og da bør du titte litt rundt på bruktmarkedet etter en brikke ekstra å sette inn før du hiver inn xp edit; det er ikke bare fps som ligger bak ytelse. Tipper du spiller endel blib, siden dette er det eneste du tenker på..? Med ytelse så mener man den generelle oppførselen til en enhet. Om den er rask eller treg til å utføre ønskede oppgaver, stabilitet, etc. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Windows XP såklart.? Altså, best ytelse? Du kan jo ikke benchmarke hvor mange Frames per second du får i Windows da! Og hvis du tenker på spill så spiller OS ingen rolle. Under 1FPS i forskjell. Og XP er by far det beste av Windows OSene hittil... (Og kanskje også for alltid...) Jeg er uenig med deg (skjønt ikke veldig). Win2k/XP er det beste Windows OS. Grunnen til at jeg sier de begge er at de i mange (de fleste) sammenheng er det samme opperativsystemet. De bygger begge på samme kjerne, og forskjellene er stort sett kosmetiske. Det er en grunn til at de felste Win2k driverene funker fint til XP (og omvendt). Ellers så har Oppertivsystemet en del å si i henhold til ytelsen i spill (og andre aplikasjoner). For å holde meg til NT kjernen så kan jeg vise til den Uoppdaterte versjonen av Windows2000. Den hadde problemer med ganske mange spill, og ga dårligere ytelse enn Win9x i de fleste spill. Dette ble heldigvis fikset helt i Sp3 til den grad at pga NT kjernens forbedrede minnehåntering så yter nå Win2k ofte bedre en Win9x selv i spill som orginalt ble laget for Win9x. Vedrørende Win2k vs XP så er det diskutert før, og jeg håper at vi kan ungå denn diskusjonen igjenn. Min personlige favoritt er Win2k, mens andre liker WinXP. Grunnen til at jeg liker Win2k er at jeg liker det utsende bedre en WinXP, og at jeg ikke kan fordra alle "Hjelper deg til å sette opp nettverket men fucker det til slik at det ikke er mulig å fikse det igjenn"-guidene. Så tilslutt så skal jeg svare på spørsmålet ditt. Rent ytelsesmessig vil det nokk være Win98 som vinner tror jeg. Men, det er med en ytterst minnimal margin, og kan overhodet ikke kompanasere for den dårliger stabiliteten i forhold til Win2k/XP. Jeg hadde uten tvil valgt Win2k på det oppsettet. Du kan også velge XP (som er stort sett det samme), men XP bruker litt mer ram. Vi kjørte før Win98 på en 500Mhz 384Mb ram, men byttet til Win2k. Det har vi ikke angrett på. Den har praktisk talt ikke kræsjett på et år, og er mye raskere, spesielt etter en stunds bruk (9x begynte liksom å tette seg till etter en stund). Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg hadde en P3 550 m/ Geforce3 ti-200, HDD IBM 17,8 Giga 5400 rmp. Kjørte først Win2K, gikk helt fint, kjørte XP i ca. 1 år, mye bedre enn Win 98 MYE BEDRE Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hvis vi absolutt skal snakke om hvilke maskiner w2k kjører på så får jeg vel nevne serveren min på 300 MHz med 512MB ram. Går så det griner, men ytelsen i henhold til responstid er så som så Lenke til kommentar
abene Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Og XP er by far det beste av Windows OSene hittil... (Og kanskje også for alltid...) Da har du ikke prøvd Windows 2000, eller rettere sagt brukt det over lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå