wacz Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Hei. Emnetittelen ble litt forvirrende... Satt lenge å grublet på noe bedre, men jaja. For en stund siden så jeg en fyr på en flyplass som hadde en app på iPhonen sin. Så vidt jeg forstod kunne den tyde dataskrevet tekst fra et ark ved hjelp av kameraet. På arket var det en rekke navn og numre, som ble gjort om til redigerbar tekst på iPhonen etter at bildet var tatt. Slik kunne han bare kopiere alle navnene og numrene inn i adresseboken. Jeg vet man kan gjøre dette med de fleste skannere. Altså skanne et ark med dataskrevet tekst, slik at man etterpå kan redigere det i f.eks. Word. Noen som vet om det finnes en sånn app til iPhone? Eller var det bare jeg som oppfattet hele greien feil? Endret 5. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 http://www.google.com/mobile/goggles/#text Finnes sikkert flere, det som naturlig burde ha OCR innebygd er Evernote. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 OCR heter det, ja. OCR apper-hadde vært snasent! Lenke til kommentar
satchman Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) OCR heter det, ja. OCR apper-hadde vært snasent! Det finnes da mange apper som gjør det. Bare til Android alene er en det minst en håndfull av dem, så utvalget til iPhone er nok ganske stort. Endret 3. september 2011 av satchman Lenke til kommentar
wacz Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Men hva heter de da? OCR reader? Lenke til kommentar
satchman Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Vet ikke hvordan appstore hos Apple er bygd opp, men på Android marketplace får jeg opp mange treff ved å søke på OCR ja. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Joda. Funker det. Mange apps som tydeligvis skal brukes i jobbsammenheng, og som koster en formue... Ellers er det ingen av dem som klarer å tyde ø, æ eller å. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Google goggles f.eks Endret 7. september 2011 av tiboine Lenke til kommentar
wacz Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Google Goggles er kjempesmart! Dog brukes dette for å søke etter noe. Men det er den beste appen til å tyde teksten som jeg har sett så langt. Også skriver den "a", "o" og "ae" i stedet for #@%&, eller noe sånt når det står æ, ø og å. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå