Gå til innhold

XP 1700+, forventet temperatur?

Spirograf

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Athlon XP 1700+ med en Zalman CNPS5005-Cu kjøler. Bruker Nanotherm kjølepasta. Når Zalmanvifta går på full spiker, ligger tempen på 47 grader, når jeg senker turtallet til minimum stiger tempen til 60 og mer. Hva er forventet temperatur på prosessoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også en xp1700 som lå og duppa rett under 60 grader, til jeg gikk til anskaffelse av ny kjøling. Nå er tempen sjelden over 40 grader.

Thermal right SK6 kobber ribbe (ca 300g)

Papst 60x60mm CPU vifte (56 kubikk/time)

2 stk Enermax 80x80mm variable vifter

Dette er antagelig overkill siden jeg ikke overklokker, men frekvensen av lockups og annet crap har blitt MYE bedre. Dere kan trygt kjøpe en mindre CPU vifte til denne ribba da min bråker litt i meste laget. Kabinett viftene drar inn i bånn og blåser ut i topp.

Lenke til kommentar

jeg har nettopp skaffet meg en xp 1700+(til 1360 på PcMax). fra før hadde jeg en coolermastervifte som skulle greie å kjøle ned xp-prossesorer på opptill 1.56Ghz(xp1800+), men nei da! systemet hang seg etter mindre enn en 1/2 time. når jeg sjekket cpu-tempen var den på 86 celcius! derfor var jeg bare nødt til å klokke den ned til 1100Mhz(da lå tempen ganske stabilt på 56). Veeeeeeldig trist! det var en billig vifte, men allikevel når det står at den er tilpasset xp 1800+ så forventer du at den skal greie å holde en xp1700+ nede i fornuftig temperatur! jeg blir vel nødt til å kjøpe en kraftigere vifte eller kanskje det hjelper med litt kjølepaste. jeg har ikke så veldig god greie på det, så er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar

Driver:

Jeg hjar kikket litt på nettet etter gode vifter i det siste lest mye tester og hørt på andres erfaringer og kommet frem til 2 vifter jeg kunne tengt meg selv, det jeg har lagt vekt på da er god kjøling og lavt støy

vifte nr 1 CNPS 5100 CU Zaleman sitt flaggskip

Vifte nr 2 Trig Rex kjenner ikke så mye til denne, men den er stillegående, kjøler godt og du får med articsilver II + at den er veeeeldig rimelig

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-07 16:58, CS_eR GøY skrev:

hvordan vet man om noen er newbies med data

cooler masta dritt vifter som du får hue pine av

smøre AS oppå gammel kjølepasta

bruker thermal padn som sitter på vifta

Øh... Cooler master: Skyldig.

AS oppå gammel: Uskyldig.

Thermal pad på vifta: Skyldig.

Men det blir det snart orden på!! Hvis bare vikingen min kommer i posten snart... grrrr!

Fred

Lenke til kommentar

Kjører XP1800+ med Coolermaster vifte http://www.coolermaster.com/products/cpuco.../dp5-6i31c.html. Aner ikke om det er brukt kjølepasta, hele pakka kommer fra komplett.no og da tviler jeg egentlig på at de legger hjerte og sjel bak byggingen. Vifta bråker som et helvete, 38db, og jeg kunne tenkt med en med variabel speed for å få ned bråket litt. Tempen er på 51C ved idling, og da kjører vifta full spiker med 5700 rpm - synes det er litt varmt, men hvor høyt kan man egentlig gå? Er jeg fucked mtp. å skaffe vifte med lavere rpm og litt mindre bråk?

[ Denne Melding var redigert av: mags på 2002-02-07 22:48 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...