ATWindsor Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Interessant å se hvordan kvaliteten på 3D blir her. Jeg tipper dessverre at det ikke blir så bra. AtW Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 QuadHD? Heter det ikke 4k eller no? Lenke til kommentar
seppo- Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p. 1920 x 2 = 3840 1080 x 2 = 2160 Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning. Første av mange dette her.. Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p. 1920 x 2 = 3840 1080 x 2 = 2160 Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning. Første av mange dette her.. Feil. 1920x2x1080x2 = 1920x1080x(2^2) = (1920x1080)x4 = fire ganger så høy oppløsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jNQ6xG Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p. 1920 x 2 = 3840 1080 x 2 = 2160 Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning. Første av mange dette her.. Utregningen er riktig, men konklusjonen er feil. Du ganger både 1920 og 1080 med 2, altså så ganger du med 2 to ganger. 2 ganger 2 er 4. Altså fire ganger så høy oppløsning. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Når en skjerm har en oppløsning på 1920x1080 så tar man 1920 og multipliserer med 1080 for å finne ut antall piksler. 1920x1080 = 2073600 3840x2160 = 8294400 8294400 / 2073600 = 4 Altså har en skjerm med oppløsning på 3840x2160 fire ganger flere piksler enn skjermer med 1920x1080. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Forklar gjerne hvordan man får til dette "trikset" med å vise halvparten av bilde på annenhvert øye når skjermen ikke krever briller. Slik: Man må selvsagt sitte i riktig posisjon i forhold til TVen for at dette skal fungere. Det fungerer med mange tilskuere, men alle må tilpasse posisjonen sin. Kommer til å bli Sheldon-tendenser av dette her ^^ Thats MY spot! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Det er mange riktige plasseringer. I riktig sitteavstand vil det være en riktig plassering for hver ca 6-7 cm (avstand mellom øynene). Faller 3D-effekten bort må man bare flytte hodet 3-4 cm for å få den tilbake. Lenke til kommentar
seppo- Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p. 1920 x 2 = 3840 1080 x 2 = 2160 Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning. Første av mange dette her.. Feil. 1920x2x1080x2 = 1920x1080x(2^2) = (1920x1080)x4 = fire ganger så høy oppløsning. QuadHD-oppløsning på 3840 x 2160 piksler – fire ganger så høy oppløsning som ved vanlig Full HD 1920 x 1080p. 1920 x 2 = 3840 1080 x 2 = 2160 Er nok "bare" dobbel så høy oppløsning. Første av mange dette her.. Utregningen er riktig, men konklusjonen er feil. Du ganger både 1920 og 1080 med 2, altså så ganger du med 2 to ganger. 2 ganger 2 er 4. Altså fire ganger så høy oppløsning. Leste noe tilsvarende i en annen artikkel senere og kom plutselig på at jeg hadde skrevet feil her Matten fungerer vel i praksis litt lignende meter vs. kvadratmeter vs. kubikkmeter hvor skjermoppløsning tilsvarer kvadratmeter og jeg har tenkt vanlige meter. Fant bare ikke tilbake igjen til nyheten for å rette dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå