Gå til innhold

MSI problemer

OgnOmm

Anbefalte innlegg

Jeg driver å mekker maskin til brodern, og kommer ikke langt.

Maskina starter så vidt opp, men skrur seg av etter 2-3 sekunder. Det er et MSI KT4 ultra kort dette gjelder.

Har sett på led'sene som er med på en slik fancy brakett, og der lyser det ikke noe når maskina har strøm, men ikke påskrudd (noe det ifølge manualen skal gjøre). I det jeg skrur det på lyser alle 4 rødt, og så blinker det ene grønt (resten rødt) og så et annet grønt (resten rødt nå og)

I følge manualen er dette lys for at "early chipset initalizion" og "memory detection test"

Dette har jeg prøvd:

-Bytta PSU. Jeg mistenkte PSU, da det var gammelt, og kjøpte ett nytt, men akkurat samma feilen.

-Jeg har prøvd å starta det helt strippa (kun ram og cpu), samma feil.

-Prøvde tilogmed og ta ut rammen, og i følge manualen skulle det andre lyset lyse grønt, og henge slik når det er en ram-feil, men også nå bare skrur alt seg av.

Noen som har noen forslag jeg ikke har prøvd, eller har hatt samme problemet selv som kan gi noen tips, eller er hk dødt, og må byttes ut (som jeg tror)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt erfaring med MSI KT4 Ultra hovedkortet.

Fått byttet samme kortet 2 ganger.da det var defekt begge gangene.

Om du ikke har vert å herjet for mye med BIOS da (går jo ann å nullstille,står i boka som fulgte med kortet)

Nå vet jeg ikke hvor du har kjøpt kortet....men jeg ville kontaktet support i butikken du kjøpte det og snakket med dem.Kan være kortet ditt også er defekt :(

Lenke til kommentar

Jeg har samme kort og har hatt samme problem som deg. Det er foresten en trå på dette forumet om det samme.

Det kan se ut som en del kt4 ultra hovedkort kan ha noe problemer med strømmen. Hvilken type psu har du prøvd? Jeg måtte bytte 2 psu av samme type og en liten bios oppdatering. Alt virker helt greit med maskinen min nå :woot:

Lenke til kommentar

Hadde en gammel aopen PSU, og kjøpte ny Q-Tec 400W (Jada, vet dem BRÅÅÅKER, men det var det eneste butikken i nærheten hadde)

Får akkurat samme problem med begge to.

Men nå har jeg forøvrigt fått godkjent retur av komplett, så da kan det være det samme. Pakker det inn og sender nuh.

Lenke til kommentar
Står det en vifte som går fort nok i cpu-fan kontakten og er du sikker på at cpu er montert riktig?

Uansett om fan-kontakten er feil, skal da kortet ha strøm, og leds lyse... Og dessuten tror jeg at jeg har satt den riktig også :yes:

Lenke til kommentar

Burde vel vært kamerat og byttet da.. Har selv chieftech 360W.

Sender det inn nå i alle fall, virker det ikke da skal jeg bytte med mitt. Vil IKKE ha q-tec da den mellomste broderen (minste som har problemer) har q-tec 550W. Bråker no infernalsk, men en liten modd, og putte PSU på rheobus hjelper bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...