nree Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg forsøker å linke til lokale filer fra eksternt webområde som skal fungere på tvers av nettlesere. f.eks: <a href="D:\fil.pdf">PDF fil</a> Dette fungerer ikke i verken IE 8, Firefox eller Chrome. Denne metoden fungerer i IE 8 hvis jeg legger til webområdet i "Trusted sites", men dette blir en veldig tungvindt løsning. Det fungerer også hvis linken ligger i en html fil lokalt på maskinen. Er det en annen fungerende måte å linke til lokale filer fra eksternt webområde, uten å måtte manuelt endre innstillinger i nettleseren ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg må nesten lure på hvilken praktisk nytte det er i å ha en link til en lokal fil liggende på en ekstern web-side. Dette vil jo kun fungere for deg som har filen på lokal disk. Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Skal i hovedsak brukes på intranett med lokal filserver mappet opp til nettverksstasjon. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Kan du ikke da bruke <a href="file://D:\fil.pdf">PDF fil</a> istede for <a href="http://D:\fil.pdf">PDF fil</a> . Mulig du må bruke datamaskinnavnet foran der og. Mener og jeg har hørt at det må være slått på støtte for det i apache (eller lignende) serveren. Endret 2. september 2011 av kule-ku Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Om man skriver <a href="D:\...\fil.txt">fil</a> blir dette omgjort til file://... i nettleseren. Problemet er at det uansett ikke fungerer fra eksterne webområder lengre (etter en windows oppdatering). Endret 8. september 2011 av Goggen90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå