Gå til innhold

Superenkelt timelapse-program?

Anbefalte innlegg

I løpet av den siste tiden har jeg begynt å få en god del videomateriale som egner seg for timelapse. Har mye fint jeg vil lage timelapse av. Problemet er at jeg ikke har noe program å lage videoene i.

Første problem: Jeg har spilt alt inn med et Canon digitalkamera i 1080p. For at kameraet ikke skal gå varmt (eller minnekortet, eller noe annet - hva vet jeg?), stopper kameraet av seg selv etter 10 minutter i full HD. Derfor har jeg x antall klipp på 10 minutter som jeg vil legge etter hverandre i timelapsen, før det hele spilles av raskt. Jeg tenkte først at Windows Movie Maker burde fungere, fordi jeg bare kan legge videofilene etter hverandre på tidslinjen.

Andre problem: Alle filene er .MOV-filer?!?! På mitt forrige kamera ble videoene lagret som .AVI-filer, noe Movie Maker er fornøyd med, så vidt jeg vet. Men jeg har absolutt ikke tenkt å konvertere alle filer til et annet format. Det tar for det første meget lang tid. Videre blir kvaliteten man får ut igjen ofte dårligere enn originalen.

Jeg er meget interessert i et program som er laget for timelapse. Det må kunne importere flere .MOV-filer, spille dem av i et raskt tempo (fint om jeg kan bestemme dette selv), og til slutt lagre det hele som et nytt filmklipp i høy oppløsning (helst full HD). Jeg er interessert i folk med erfaring fra slike programmer, som kan anbefale meg. Til alle andre som kunne vært behjelpelig med å gi med lmgtfy-linker - ellers takk! Jeg kan søke på google selv.

På forhånd: TUSEN takk.

EDIT: Programmet må være gratis!!

Men for all del, vet du om et program som eier på alle nivåer til en BILLIG penge, kan du gjerne nevne det :w00t:

Endret av wacz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...