1ar Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg var inne på en av HW's guider, der leste jeg at om en skrev at en hadde 1,5 ganger så mye minne som man har, vil PC'en jobbe fortere. Min sto på 2 ganger raskere, men jeg stilte det ned, kan dette gjøre PC'en tregere? Adressen til guider står nedenfor: http://www.hardware.no/guider/tweak/index6.html Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hvor mye RAM har du da? Hvis windows vil ha 2xRAM i pagefile ville jeg ha latt det stå Min bruker 1,5xRAM, jeg har da 1024 DDR3200 RAM. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hvor mye RAM har du da? Hvis windows vil ha 2xRAM i pagefile ville jeg ha latt det stå Min bruker 1,5xRAM, jeg har da 1024 DDR3200 RAM. Har du en pagefile på 1.5GB?! :o Tror du pent kan disable den helt jeg.. 1GB ram er nok til å droppe pagefile:) Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har 768mb ram og bruker ikke page file. Dette fungerer helt fint, selv med mange store filer i photoshop osv. Meste jeg har greid å bruke av minnet er ca. 500mb. Nå er ca. 500/768mb ram ledig, og dette er normalt her selv med 10 dager uten reboot. Spiller mye, bruker photoshop og har alltid ca. 6 programmer oppe. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 selv med "nok" ram bør en ikke helt droppe pagefila. sett den til å bruke 100MB. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det som er lurt er å ha PAGEFILE på en annen partisjon enn C:, selfølgelig hvis man har flere partisjoner å velge i mellom. Staljin Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 selv med "nok" ram bør en ikke helt droppe pagefila. sett den til å bruke 100MB. Enig. Nå har jeg "bare" 512 Mb RAM da, så det er ikke helt aktuelt for meg allikevel. Men noen spill og programmer krever at virtuelt minne er aktivert. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvor mye RAM har du da? Hvis windows vil ha 2xRAM i pagefile ville jeg ha latt det stå Min bruker 1,5xRAM, jeg har da 1024 DDR3200 RAM. Har du en pagefile på 1.5GB?! :o Tror du pent kan disable den helt jeg.. 1GB ram er nok til å droppe pagefile:) Har: Raptor 36,7, Seagate 80 Giga, WD 120SE. Har liksom for mye plass Plager meg ikke med 1,5 giga Lenke til kommentar
shahin Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg droppa min pagefile helt, mest pga. at windows var idiot og brukte hd når det var over 500mb ram ledig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bruker 1550 MB av minnet som vanlig minne, og 250 som ramdrive pagefile. Men MS mener at 1.5x ram er passelig som pagefile. Men når det blir snakk om over en GB så tror jeg ikke du merker forskjell. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det som er lurt er å ha PAGEFILE på en annen partisjon enn C:, selfølgelig hvis man har flere partisjoner å velge i mellom. Staljin For å hindre fragmentering? Det er lurest å ha den på en annen fysisk disk da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå