Gå til innhold

Månedens utfordring: September 2011 bildetråd/avstemming


  

14 stemmer

  1. 1. Oppgave 1

  2. 2. Oppgave 2



Anbefalte innlegg

Her poster dere løsningene på månedens utfordring - september 2011.

 

Lag kun en post - selv om dere har besvart to eller fler oppgaver. Det er lov til å oppdatere posten og skifte ut bilder frem til avstemningen begynner.

 

Dette er en utfordring der du skal løse tre fotografiske oppgaver.

 

Oppgavene er:

 

Oppgave 1: En ny start

Nå er sommeren over og mange begynner på nye oppgaver. Opplever du en ny start nå?

Oppgave 2: I flokk

Enten det er fugler på vei sørover før vinteren eller nok en runde med japanske turister; de finnes nok av de som går i flokk.

 

Oppgave 3: September song

September er en meget besunget måned. Så musikkoppgaven denne måneden gir seg selv.

http://youtu.be/RQsJK0voNRI?hd=1

 

 

Litt regelrepetisjon:

  1. Du må levere besvarelsen innen 21.09.11 kl. 22:00.
  2. Du kan levere maks et bilde per. oppgave.
  3. Du velger selv hvor mange av oppgavene du ønsker å løse.
  4. Du står fritt i tolkningen av oppgaven.
  5. Du må være fotografen bak bildet (selv ha trykket på utløseren), og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden (01.09.11-21.09.11).
  6. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler (1024 piksler hvis bildet er i portrett format) og filstørrelsen maksimalt 800kB. Lengste side kan være mindre, men bør ligge et sted mellom 900 og maks.
  7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere utfordringen.

 

En poll for avstemningen vil bli laget så rask som mulig etter innleverinsfristen har utløpt. Avstemningen avsluttes den 28.09.11 kl. 22:00.

 

Jeg vil gjerne presisere at det skal ikke diskuteres i denne tråden før avstemingen. Dette er for å få alle bildene etterhverandre. Diverse prat rundt månedens utfordring tas i hovedtråden for månedens utfordring.

 

Det er ingen som hindrer deg i å stemme på dine egne bilder, men vi har en "Gentleman Agreement" her om at du stemmer på de bildene du innerst inne synes er best; enten det er du eller de andre som har tatt det.

Endret av azathosk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Oppgave 1: En ny start

September er første måneden på Svalbard uten midnattsol. Høsten er en ny start på en periode med veldig vakkert lys før mørketiden setter inn om litt.

6151233274_8da8a08bc3.jpg

 

 

Oppgave 2: I flokk

Isbjørn er individualister. Ikke ofte du ser de i flokk. Men her forleden såg vi 19 stk på en og samme dag i et lite område. Her er en flokk på to:-)

6163942600_98949a0c8c.jpg

 

 

Oppgave 3: September song

Må nok melde pass på den der...

Lenke til kommentar

Oppgave 1: En ny start

For mange er det en ny start. For mange planter og trær er den kjølige temperaturen og det spesielle høstlyset starten på en lang dvale.

 

10092011ranasfosssmall1.jpg

 

Oppgave 2: I flokk

Mange dyr rømmer nå i flokk. Men det er ikke bare dyrene, mye av regnvannet strømmer nå nedover Glomma i store mengder. Den nokså plagsomme "flaren" kan også sees i store flokker nå som den flotte høstsolen titter innom en gang i blant...

 

10092011ranasfosssmall3.jpg

 

Edit: Kan vi gjøre unntak og late som at jeg postet 20 minutter før jeg egentlig gjorde det? :(

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Det var ikke så mange bidrag, men det var jo greit med stemmer for det.

 

Oppgave 1:

1. Anfall / Sjulimann - 5 stemmer, 4 poeng

3. Substitute - 3 stemmer, 1 poeng

 

Oppgave 2:

1. Substitute - 10 stemmer, 4 poeng

2. Anfall - 2 stemmer, 2 poeng

3. Sjulimann - 1 stemme, 1 poeng

 

Oppgave 3:

Der fikk vi bare ett bidrag, så jeg foreslår at vi lar 4-poengern gå til Anfall.

 

Da ender vi opp med følgende tabell etter ni måneder:

Substitute: 43

anfall: 28

Evenseth: 25

Breni: 20

tomsi42: 18

bareanton: 14

k-h-s: 8

Sjulimann: 7

Trondster: 5

azathosk: 4

wammenfoto: 4

eveant: 3

Alt-Ctrl: 2

eivind84: 2

kaian: 2

netrex: 1

 

Gratulerer til alle som deltok. Snart kommer ny måned, med nye oppgaver og enda flere bidrag!

 

edit: fikset poenggivningen fra denne runden og oppdaterte tabellen

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Jeg vurderte det litt fram og tilbake. Er i utgangspunktet enig med deg, men så tenkte jeg at det er litt mer uhøytidelig her og det er morsommere med 2. enn 3. Tom er sjefen, så jeg lar han ha siste ordet.

 

Edit: Ser Tom har gjort det som vi tenkte, så da skal jeg fikse det.

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...