Gå til innhold

Hvordan få Lightroom til å importere fra bare ett minne kort om gangen?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å importere bilder fra kameraet til en mappe på en annen HDD. Men når jeg trykker på import knappen og går ned til "Destination" på høyre side så kan jeg bare velge mapper som ligger på c:\ Det hjelper ikke å trykke på det + tegnet å gå å lage en ny mappe på a:\

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Fikk det til =P

Men nå lurer jeg på hvordan jeg kan få LR til å importere filer fra bare det ene minne kortet i kameraet om gangen (Vist det går an i det hele tatt)? Så jeg ikke får 2 av alle bildene.

Jeg prøvde å skru på den "don't import suspected duplicates" funksjonen men den funket ikke.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du slipper å bruke strøm i fra kamera når du skal importere bilder.

2. Det er raskere og overføre via en minnekortleser

3. Det kan ofte være problemer knyttet til drivere når du bruker kamera direkte i pc.

4. Hvis kamera har en spesiell ledning og du mister denne er det veldig dyrt å skaffe en ny.

Jeg skjønte heller ikke tidligere hva jeg skulle med en leser, men når du har kjøpt deg en ser du hvor mye lettere og raskere det er.

Lenke til kommentar

Vel det går ganske fort å overføre så jeg klager ikke på hastigheten, og tviler sterkt på at det går så mye strøm til det. Jeg har ihvertfall ikke merket noe særlig til det.

Har heller ikke hatt noe problemer med drivere. Å kameraet bruker en vanlig micro usb til vanlig usb ledning (som jeg har minst 3 av rett rundt pcn).

Men kanskje det hadde hjulpet å faktisk prøve en kort leser. Kanskje jeg ville "sett lyset" da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...