TheOats Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Jeg prøver å importere bilder fra kameraet til en mappe på en annen HDD. Men når jeg trykker på import knappen og går ned til "Destination" på høyre side så kan jeg bare velge mapper som ligger på c:\ Det hjelper ikke å trykke på det + tegnet å gå å lage en ny mappe på a:\ Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Fikk det til =P Men nå lurer jeg på hvordan jeg kan få LR til å importere filer fra bare det ene minne kortet i kameraet om gangen (Vist det går an i det hele tatt)? Så jeg ikke får 2 av alle bildene. Jeg prøvde å skru på den "don't import suspected duplicates" funksjonen men den funket ikke. Endret 2. september 2011 av TheOats Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Du huker av for de bildene du vil importere i "importvinduet". Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hva med å ta minnebrikkene ut av kamera og bruke en minnekort leser? Du vil få høyere hastigheter og da kan du velge bare en brikke. Evnt ta ut den ene brikka hvis du importerer i fra kamera- Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvis du har Raw-bilder på det ene kortet og Jpeg på det andre, så burde du kunne sette LR til å bare importere Raw, evt at kun Raw-bildet vises i par av Raw og Jpeg. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Jeg har Raw på begge. Men det å bare ta ut den ene brikke hadde jeg ikke tenkt på =P Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Kjøp deg en minnekort leser Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Why? Er jo ikke noe problem å koble kamera til pc. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 1. Du slipper å bruke strøm i fra kamera når du skal importere bilder. 2. Det er raskere og overføre via en minnekortleser 3. Det kan ofte være problemer knyttet til drivere når du bruker kamera direkte i pc. 4. Hvis kamera har en spesiell ledning og du mister denne er det veldig dyrt å skaffe en ny. Jeg skjønte heller ikke tidligere hva jeg skulle med en leser, men når du har kjøpt deg en ser du hvor mye lettere og raskere det er. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Vel det går ganske fort å overføre så jeg klager ikke på hastigheten, og tviler sterkt på at det går så mye strøm til det. Jeg har ihvertfall ikke merket noe særlig til det. Har heller ikke hatt noe problemer med drivere. Å kameraet bruker en vanlig micro usb til vanlig usb ledning (som jeg har minst 3 av rett rundt pcn). Men kanskje det hadde hjulpet å faktisk prøve en kort leser. Kanskje jeg ville "sett lyset" da. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Bruker selv bare kabel - det går (i alle fall på mitt hus) "fort nok", og jeg slipper problem med kort gjenglemt i kortleseren.. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Å ha raske kort hjelper vel kanskje også. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Bare en anbefaling, men for noen er det jo selvfølgelig lettest på den måten direkte i kamera. For min del er det det å kunne ta bilder mens jeg laster inn nødvendig. Og hastigheten i samme tiden. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Tror vi har litt forskjellige "foto vaner" (eller hva jeg nå skal kalle det). Dette er bare en hobby ting for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå