Gå til innhold

[Løst] Disk vil ikke vises "min datamaskin"

midand

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem etter at jeg formaterte. Alle diskene utenom én fungerer optimalt. Problemet er at jeg finner disken i både bios og device manager, men den vil ikke vises på "min datamaskin". Noen som vet hvordan jeg kan få denne frem så det går ann å bruke disken?

Det er en del ting jeg ønsker å ha på den så formatering av disken er uaktuelt..

Husker jeg hadde problemer med dette da jeg kjøpte disken for noen år tilbake, men har glemt hvordan jeg får fikset det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Grunnen til at disken ikke viser kan være at den ikke har fått tildelt en bokstav ( c: , d:)

Dette kan du gjøre i Diskmanager, og høyreklikk på disken så skal det komme opp noe. Sitter på mac akkuratt nå, så om du venter 10 minutter så skal jeg redigere denne posten.

kontrollpanel->system og sikkerhet->administrative verktøy->Datamaskinbehandling->Diskbehandling-> høyreklikk på den disken som ikke viser, og velg " Endre stasjonbokstav og -baner" deretter klikker du legg til og velger bokstav :)

da skal den virke.

Endret av Kvittering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kontrollpanel->system og sikkerhet->administrative verktøy->Datamaskinbehandling->Diskbehandling-> høyreklikk på den disken som ikke viser, og velg " Endre stasjonbokstav og -baner" deretter klikker du legg til og velger bokstav :)

da skal den virke.

Jeg måtte bare trykke på "import foreign disks" så gikk det, men tusen takk for raskt svar! :)

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål istedet for å lage ny tråd.

Har du peiling på hvordan jeg får overført filer fra iphonen til pcen? Har formatert og husker ikke hva jeg måtte gjøre for å få over filene, kom vanligvis opp en veldig enkel og effektiv måte å huke av hvilke bilder og filmer man vil ha overført

Lenke til kommentar

For å overføre filer er jeg ikke sikker, men du MÅ ha itunes for å synkronisere den.

Om du skal ha bilder så er det bare å klikke seg inn i mappene når den dukker opp som kamera på "Datamaskin" og kopiere dem til mappen du vil ha dem i. Samme kan du gjøre med film da de ligger i egen mappe.

Om det ikke virker så kan du prøv denne guiden:

http://www.tech-recipes.com/rx/2548/iphone_transfer_pictures_from_iphone_to_xp/

har prøvd den på en W7 maskin som ikke ville detektere den automatisk.

Endret av Kvittering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...